En general, les aerolínies de baix cost van transportar a més 35,4 milions de passatgers a Espanya de gener a octubre, fet que suposa un augment del 12,8% respecte al mateix període de 2015.
Per la seua banda, les companyies tradicionals van traslladar més de 35,3 milions de viatgers en els deu primers mesos de l'any, un 11% més que el mateix període de l'any anterior, del total de 70,8 milions de viatgers internacionals que van arribar per avió de gener a octubre, un 11,9% més que un any abans.
Així, les companyies de baix cost van comandar el 50,1% el trànsit aeri de passatgers en els deu primers mesos de l'any, respecte del 49,9% que van copar les aerolínies tradicionals.
En octubre, les baix cost van transportar a 3,8 milions de viatgers, un 14,4% més que en el mateix mes de l'any precedent, captant el 50,5% del trànsit aeri, mentre que les tradicionals van traslladar a 3,7 milions de passatgers, un 12,9% més que en el mateix mes de l'any 2015, amb el 49,5% del flux total.
Entre les companyies de baix cost (CBC), Ryanair, Easy Jet i Vueling seguixen liderant el rànquing, concentrant entre les tres el 67% del volum de passatgers generats en baix cost i el 33,9% del total del flux aeri internacional rebut a Espanya. Les tres van mostrar avanços notables a l'octubre.
De gener a octubre, els principals països emissors de passatgers internacionals amb destinació a Espanya van mostrar creixements de gairebé dos dígits la majoria, el que va beneficiar en gairebé totes les comunitats, a excepció de Cantàbria. El 80,5% del total del luxe aeri va provindre de la UE, experimentant un augment del 12,3%.
EL REGNE UNIT I ITÀLIA, PRINCIPALS MERCATS
El Regne Unit, amb 13 milions de passatgers, el 36,7% del total dels arribats per esta via, va liderar les arribades en baix cost a Espanya fins a octubre, amb un augment del 14,5%; li va seguir Itàlia, amb l'11,7% de les entrades fins a 4,1 milions de viatgers (+10,1%) i Alemanya, amb l'11,2% del total, i gairebé 3,9 milions de viatgers en baix cost (+13,7%).
França, quart mercat emissor, amb el 8,4% del total de passatgers en baix cost, ha augmentat un 10% els seus viatgers de gener a octubre, fins a 2,9 milions.
Li seguixen Països Baixos amb 2,22 milions de passatgers en companyies de baix cost, fet que suposa un 13,1% més respecte als deu primers mesos de 2015, amb el 6,3% del total.
A continuació, Suïssa (+16,4%), Bèlgica (-0,3%) i Irlanda (+13,9%), que van emetre 1,1 milions de viatgers, 1,096 milions i 1,09 milions, respectivament.
EIVISSA ACUMULA EL MAJOR AUGMENT
L'aeroport Barcelona-El Prat va acaparar el 25,5% del total de viatgers en baix cost, amb un creixement del 13,2% i amb més de 9 milions de passatgers, liderant les arribades de passatgers a Espanya per esta via.
Li va continuar el de Màlaga-Costa del Sol, amb un 12,2% del total i un 15,7% més d'arribades en baix cost, fins a 4,3 milions de passatgers, i Palma de Mallorca amb 3,9 milions de passatgers en companyies de baix cost en els deu primers mesos de l'any, amb un augment del 17,3%, fet que suposa l'11,2% del total.
A continuació, l'aeroport d'Alacant, amb 3,9 milions de passatgers de baix cost, un 16,4% més, i l'11,1% del total. En quarta posició, es va situar l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, que va acaparar el 10,9% de flux en baix cost, en transportar 3,8 milions de passatgers, fet que suposa un 5,4% més front al mateix període en 2015.
Eivissa va ser l'aeroport que més va incrementar els seus passatgers respecte als deu primers mesos de l'any precedent (+22%) en baix cost, amb 1,39 milions de viatgers, un 3,9% del total. Per part seua, Tenerife Sud va incrementar els seus passatgers per esta via en un 12,5%, València (+14,2%), Gran Canària (+15,7%) i Lanzarote va repuntar en un 9,3% els seus passatgers en baix cost fins a octubre.
CATALUNYA, LES MÉS BENEFICIADA
Per comunitats, Catalunya ha acaparat en els deu primers mesos de l'any el 28% de passatgers en baix cost, amb més de 9,95 milions de viatgers, un 11,4% més.
Balears va ser la segona Comunitat més beneficiada i ha rebut al 16,2% de viatgers en baix cost, fins a 5,7 milions, un 18,5% més. I en tercer lloc se situa Andalusia, amb el 14,9% del total d'entrades per esta via, fins a 5,3 milions de passatgers (+15,9%).
A estes els seguix la Comunitat Valenciana amb 5,1 milions d'entrades en baix cost fins a octubre, fet que suposa un 15,9% més que fa un any i el 14,5% del total. Les illes Canàries van sumar 4,14 milions de viatgers, un 11,7% del total i un 11,7% més que allò registrat fa un any.
La Comunitat de Madrid va acaparar el 10,9% d'arribades totals, fins a superar els 3,8 milions de passatgers després d'un augment del 5,4%.
En octubre, Catalunya i Andalusia van ser les destinacions amb més arribades internacionals en CBC, concentrant el 27,5% i el 16,1% del total del flux aeri en baix cost, respectivament. Les majors pujades en el desè mes de l'any les van registrar Balears (+33,7%), Andalusia (+21,4%) i la Comunitat Valenciana (+18,1%).
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios