Comunitat Valenciana

Pablo Carbonell es "despulla" al Talia i munta l'espectador en una muntanya russa que repassa la seua vida

  • Pablo Carbonell es "despullada" íntegrament al Teatre Talia de València i invita l'espectador a muntar-se en una muntanya russa que repassa la seua infància, els seus primers treballs, les persones que li importen, les ciutats per les quals ha passat i el que espera de la vida. Ho fa a través de la seua obra 'El mundo de la tarántula', un espectacle a mig camí entre el monòleg i musical que s'estrena este dijous i estarà en cartell fins al 16 d'octubre.
Carbonell (centro) con José Troncoso y una espontánea
Carbonell (centro) con José Troncoso y una espontánea
EUROPA PRESS
Carbonell (centro) con José Troncoso y una espontánea

Carbonell ha presentat l'espectacle, coproduït per Pentación Espectáculos i Boullosa Comunicación, en una roda de premsa al costat del director, José Troncoso, amb qui ha mostrat una gran complicitat i amb qui s'ha arribat a apujar en la moto d'una dona que intentava aparcar prop del Talia en el moment en el qual els fotògrafs li estaven traient instantànies. Tot entre rialles i amb molt humor.

L'obra, que el mateix Carbonell ha definit com "un diari íntim", part del seu llibre autobiogràfic 'El mundo de la tarántula' en què narra amb franquesa, però també amb sentit de l'humor, els capítols de la seua vida. És la crònica social d'un temps, un espectacle íntim entre l'artista i el públic.

Carbonell, qui ha participat en la 'Bola de Cristal', en 'Caiga quien Caiga', en 'Hospital Central' o a l''Intermedio', ha indicat que en l'obra es "despulla": "Faig una entrega total, de nu, de comunicació amb l'espectador sense cap element que puga esmorteir el cop. És una cosa íntima. Estic amb les carns obertes perquè no s'adorna la història ni es posa cel·lofana", ha descrit.

Es tracta d'un espectacle que té sol un personatge, Carbonell, "tot i que a l'escenari apareix representada molta més gent", ha dit, i ha posat com a exemples el president del Govern en funcions, Mariano Rajoy; la cantant Isabel Pantoja; els Reis d'Espanya; el cantant Bob Dylan, l'escriptor i actor Fernando Fernan Gómez o Pedro Reyes, amb qui va començar la seua carrera en els mítics anys 80 madrilenys.

L'actor, que porta més de 40 dies assajant l'espectacle, ha assenyalat que en escena apareix ell parlant amb fantasmes, amb amics, per telèfon, amb ell mateix, connecta amb el xiquet que va ser, canta les primeres cançons que va cantar... Es tracta de narrar històries i de recordar persones que el van emocionar i l'emocionen. "Hui estrenem i tinc una incògnita molt gran: Podré suportar enfrontar-me cada dia a estos sentiments?", s'ha preguntat.

"L'obra i el llibre no tracten sol de mi. Hi ha molta gent a la qual dec molt i això és un homenatge", ha asseverat, i alhora afegia que estes persones "estan vives en l'obra quan em desdoble en ells o els evoque", ha explicat. També es cola Espanya i la seua història, quan va donar els seus primers passos de llibertat i es busca a si mateixa. I passa per la Madrid a la qual va arribar en la seua època hippy i per la Sevilla que va conèixer "de pota negra".

En este sentit ha recordat que quan va escriure el llibre en el qual es basa l'obra -amb una durada d'una hora i 21 minuts- tenia un "pudor terrible" i ho va escriure "en la clandestinitat". Després va poder vore el llibre en un aparador i va sentir que s'havia despullat, tal com pretén fer al teatre.

L'espectacle, que perseguix fugir de la icona conferenciant avorrida i que després de València visitarà Saragossa, suposa un joc teatral que simula una "muntanya russa", ha explicat l'artista: "Es passa de la comèdia i el desenfrenament al més profund estrip humà". "Hem tret el greix, el colesterol i el pes de la història que es conta en el llibre per a fer un obra lleugera", ha prosseguit.

MOLTES IMPROVISACIONS

Haurà improvisacions, "moltes", ha dit Carbonell i, de fet, ha anunciat diverses sorpreses per a l'estrena. "La primera vegada que vaig assajar l'espectacle em va durar dues hores i mitja; la següent una hora i 45 minuts perquè se m'oblidaven coses. Al final s'ha quedat en una hora i 21 minuts. Són 47 pàgines del llibre, que té més de 300. Aniré temptejant i improvisant en cada funció perquè no vull convertir-me en un lloro de mi mateix", ha advertit.

"El llenguatge serà molt viu i a mi m'agrada jugar molt. Vull que això siga un joc", ha afirmat Carbonell per a afegir que l'espectacle també té un efecte terapèutic: "Així al millor m'estalvie el que em costa el meu psicòleg", ha fet broma.

Ha afirmat també que l'espectacle és per a tots els públics, tot i que ha advertit que hi ha escenes "forts", de manera que si van xiquets, els pares han de ser conscients que hauran d'explicar-los algunes coses, "tot i que actualment ja estan sensibilitzats amb tot", ha asseverat. La seua filla de huit anys vorà l'obra, ha avançat.

El director de l'obra, Troncoso, ha resumit l'espectacle com una performance en què l'actor juga amb la seua vida i parla amb el públic: "És un exemple de sinceritat i de gaudiment d'una vida aclaparador i jo volia formar part d'això", s'ha sincerat. També ha descrit el muntatge com una funció "vital" on es representa "l'imprevisible que té la vida".

Troncoso ha insistit que en l'obra, el polifacètic Carbonell conta les seues pròpies vivències, el que li ha passat a ell, i connecta amb l'espectador: "Veiem moltes coses que ens haguera agradat fer i de les quals ens penedim per no haver-les fet", ha descrit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento