Comunitat Valenciana

El port de València espera arribar a les 250 escales i fidelitzar 40 navilieres en 2020 amb la nova terminal de creuers

  • L'Autoritat Portuària de València (APV) s'ha marcat com a objectiu arribar a l'any 2020 els 600.000 passatgers i les 250 escales de vaixells, així com fidelitzar 40 navilieres gràcies a la nova terminal de creuers, els plecs de la qual estaran llestos en 2017, i que es preveu que estiga en funcionament en el primer semestre de 2018.
Puerto de Valencia
Puerto de Valencia
APV
Puerto de Valencia

Així ho han explicat en un esmorzar informatiu amb mitjans de comunicació el sotsdirector general de Planificació d'Infraestructures i Generació de Negoci, Manuel Guerra; la cap de Màrqueting de l'APV, Francesca Antonelli, i el Director de Navilieres del recinte, Manuel Rodríguez, qui ha explicat que la nova terminal de creuers s'ubicarà en l'ampliació Nord del Puerto de Valencia i es construirà seguint els criteris dels operadors.

En concret, tindrà capacitat per a rebre uns 4.000 passatgers simultàniament, per la qual cosa l'APV espera que esta infraestructura ajude a arribar a l'objectiu de fregar els 600.000 passatgers en 2020 i de fidelitzar a les navilieres perquè troben a València "el seu port base".

Manuel Rodríguez ha detallat que el plec de condicions preveu la construcció i explotació de la nova terminal i estarà llest abans de l'estiu de 2017. "Estem posant el projecte al mercat i estem convençuts que hi ha un interès suficient per part de la indústria per optar a ell", ha indicat Rodríguez, que ha assenyalat que si tot transcorreguera com l'APV té previst "per al primer semestre de 2018 la terminal podria estar en funcionament".

En este sentit, ha explicat que el pla d'inversions preveu un pressupost de 15 milions per a la construcció del nou recinte, un 50% capital públic i l'altre 50% privat. En el cas que el concurs no rebera oferta i fora declarat desert, l'APV assumiria al 100% la inversió i caldria esperar 6 mesos per a redactar un altre plec per a la gestió de la terminal.

Tot i això, i en declaracions als mitjans de comunicació, el Director de Navilieres de l'APV s'ha mostrat convençut que rebran ofertes perquè "València és molt atractiva per a les navilieres" i ha puntualitzat que espera que la nova terminal atrega a "com a mínim" una o dos navilieres que facin escales "de manera regular".

D'altra banda i, en el marc en el marc de l'estratègia de promoció de creuers de l'APV, el sotsdirector general de Planificació d'Infraestructures i Generació de Negocis recordat que el port abaratirà en un 40% les taxes de vaixell i d'atraque, el que implicarà per a les navilieres un estalvi de 600.000 euros.

COL·LABORACIÓ INSTITUCIONAL

D'altra banda, Guerra ha indicat que ja s'ha constituït dos grups de treball per potenciar el tràfic de creuers al recinte valencià. Un uniria a la comunitat portuària i, un altre, a l'administració tenint en compte que existixen variables que "excedixen les competències de l'APV", ha indicat.

De fet, ha recordat que la baixada de creueristes al recinte valencià es va deure a la conjuntura del mercat i per l'excés d'oferta que hi ha, el que obliga les navilieres a buscar destinacions que els aporten "més beneficis".

Ha valorat la relació institucional i ha puntualitzat que si el que es pretén és que la ciutat de València "tinga èxit" "fan falta moltes coses" que no exclusivament competixen al port com és incrementar les línies aèries a l'Aeroport de Manises o potenciar i millorar les connexions amb l'AVE o amb altres aeroports pròxims.

En este sentit, la responsable de Màrqueting, Francesca Antonelli, ha indicat que "València està molt ben valorada" pels operadors i ha advocat per a aprofitar la conjuntura internacional i la cancel·lació d'escales en zones de conflicte per a visibilitzar les oportunitats que oferix la ciutat, i alhora ha advocat per utilitzar la idiosincràsia de València i que estiga poc congestionada per a atreure "com més passatgers".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento