Comunitat Valenciana

Responsables d'Imelsa defensen que el contracte del Centre d'Atenció Telefònica complia amb tots els requisits legals

  • Responsables d'Imelsa, empresa pública de la Diputació de València, han defensat este dilluns davant del jutge que el contracte del Centre d'Atenció telefònica, adjudicat en 2013 per uns dos milions d'euros, complia amb tots els requisits legals i es va tramitar de manera correcta.

En concret, en esta jornada han declarat davant del titular del Jutjat d'Instrucció número 18 de València, en qualitat d'investigats, Enrique Grau, director de l'àrea jurídica d'Imelsa; Manuel López Montoliu, cap d'unitat de processos massius tributaris; Salvador Deusa, cap de secció d'avaluació i planificació; i Ricardo Francisco Ángel, cap de servici de recaptació tributària.

Estes quatre persones han hagut de declarar per una de les peces del cas Imelsa, la que s'investiga el presumpte trepijoc en l'adjudicació del contracte del centre d'atenció telefònica -Centre d'Atenció telefònica-. En total hi ha una dotzena d'investigats per este assumpte, entre els quals hi ha, l'expresident de la Diputació de València Alfonso Rus, per presumptes delictes de malversació, tràfic d'influències, prevaricació, frau en la contractació pública, suborn i falsedat documental.

Els investigats que han declarat davant del jutge este dilluns han insistit que no van veure cap tipus d'il·legalitat ni en la redacció del plec ni en la tramitació i adjudicació d'este servici de telefonia a Servimun, han indicat a Europa Press fonts coneixedores del procediment.

En concret, Grau, encarregat d'aquests plecs, ha insistit que no hi ha hagut cap tipus de trepijoc i sí ha al·ludit a una sèrie de "discrepàncies" entre ell i Deusa però únicament a nivell tècnic, no perquè sentís cap tipus de pressió per redactar un plec a mida. Alhora ha negat conèixer al sogre de Marcos Benavent, l'exgerent d'Imelsa.

Per la seua banda, Deusa, ha aprofundit en esta línia i respecte a possibles telefonades desateses pel servici, tal com assegura una testimoni, ha explicat que es van deixar d'atendre unes 40.000 telefonades però per problemes informàtics no a falta de personal de l'adjudicatària o per deixadesa.

El jutge sospita que esta adjudicació va poder ser decidida per Rus amb la intenció d'afavorir a qui era llavors sogre de Benavent. Estima que l'expresident podria haver comptat amb la col·laboració de Deusa per a manipular el procés d'adjudicació vulnerant el principi d'imparcialitat que ha de regir la contractació pública.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento