Comunitat Valenciana

Educació preveu tindre el primer esborrany del decret de Plurilingüisme a mitjan setembre

  • La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport preveu tenir llest el primer esborrany de decret de plurilingüisme per al 13 o 14 de setembre.

Així ho ha avançat este dimarts el secretari autonòmic d'Educació i Investigació, Miquel Soler, després d'eixir a l'encontre de la Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic que s'ha concentrat a les portes de la Conselleria per a demanar "més participació" en el desenvolupament de les polítiques educatives.

El decret preveu tindre una aplicació progressiva des del curs 2017-2018, i garantir "un domini efectiu" de les dues llengües del territori, així com el coneixement de l'anglès, segons va avançar el mateix conseller, Vicent Marzà, durant la roda de premsa de començament de curs.

La primera proposta espera poder enviar-se a totes les organitzaciones de les meses educatives la setmana que ve, el 13 o 14 de setembre, i a partir d'ací convocar-les per a treballar sobre l'esborrany amb la comunitat educativa, ha explicat Soler.

UNA QÜESTIÓ "ANÒMALA"

Des de la Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic, el seu portaveu, Marius Fullana, ha recordat que ells sempre han apostat per un sistema en el qual el valencià siga la llengua principal, ja que segons la seua opinió, "el fet que hi haja diferents sistemes és una qüestió anòmala" i veu "una discriminació" en este sentit.

Així, ha defensat que "seria bo que tots els estudiants estudiaren amb el mateix sistema", un "sistema únic on el valencià fora fonamental".

Esta és, segons la seua opinió, "l'única manera que finalment tots els estudiants acabaran coneixent el valencià. Si no es dóna prioritat al valencià, si no és important, si no s'utilitza, al final no acaben coneixent-lo com deuria" perquè "el castellà el tenen per tot arreu".

Per esta raó, entre les reivindicacions que han presentat davant del departament de Campanar, demanen que s'adopten totes les mesures necessàries perquè quan l'alumnat acabe l'ensenyança obligatòria, "tinga capacitat plena per a expressar-se correctament en les dues llengües oficials i per comunicar-se en una llengua estrangera.

D'esta manera, demanden una millora en el model pedagògic d'ensenyament plurilingüe que situï el valencià com llengua referent sobre la qual construir-ho, eliminant tot tipus de discriminació lingüística a l'alumnat i una millora a l'accés a la formació necessària perquè el professorat puga desenvolupar la seua tasca en este àmbit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento