En els darrers quatre anys Barcelona només ha estrenat 7 Km de carril bici.

Però en només tres mesos i fins arribar al desembre, la ciutat n’estrenarà 15 Km nous.

Un dels més esperat és el que unirà el Paral·lel amb la Plaça Francesc Macià
Un dels més esperats i que es crearà en unes setmanes és el que passarà
per la Ronda de Sant Pau i el carrer Urgell per enllaçar l’avinguda del Paral·lel amb la plaça de Francesc Macià.

L’altre vial per a bicis de nova construcció estarà ubicat als trams inicial i final del carrer de Vilamarí.

Prolongació i reformes

També es prolongaran els vials ja existents dels carrers de Provença, Consell de Cent, Diputació i de l’Avinguda de Roma que, d’aquesta manera, passaran a tenir carril bici en la seva totalitat.

El carril que creua la Diagonal entre Reina Maria Cristina i el carrel Sicilia haurà d'esperar
Alhora, la construcció d’un nou tram al carrer de Ribes (entre Marina i Glòries) farà que el carril bici de l’avinguda Diagonal sigui continu des de la zona universitària fins a la Rambla de Prim, a la zona del Fòrum.

Per contra, la remodelació del carril bici que creua la Diagonal des de la plaça de la Reina Maria Cristina fins al carrer de Sicília haurà d’esperar.

Reordenació de l'avinguda

Primer s’haurà de definir el projecte definitiu de reordenació de l’avinguda, segons va explicar ahir el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez.

Pel que fa al Bicing, Narváez va anunciar que fins al desembre s’inauguraran 100 estacions noves, de manera que s’arribarà fins a Gràcia, Sant Martí i Ildefons Cerdà.