Jordi Hereu: «Vull que el metro nocturn continuï»

  • "Em reuniré amb la ministra per destinar més diners per fomentar l'habitatge de lloguer".
  • "El túnel de l'AVE per L'Eixample serà un túnel més, com el del metro. Hi haurà tots els controls de seguretat".
  • "Vigilarem la indisciplina al carril bici, un mitjà que ja és massiu. I doblarem el servei de bicing".
Jordi Hereu i Boher és l’alcalde millor pagat d’Espanya.
Jordi Hereu i Boher és l’alcalde millor pagat d’Espanya.
Jordi Hereu i Boher és l’alcalde millor pagat d’Espanya.
Demà fa un any de la investidura de Jordi Hereu com alcalde de Barcelona en substitució de Joan Clos . El càrrec el va ratificar després a les urnes, i aquest setembre s’arriben als 100 dies del mandat. 20 minutos va entrevistar-lo ahir al telefèric de Montjuïc.

Què dóna un any d’alcalde...

Tinc un coneixement de tots els barris de la ciutat i sóc més conscient dels reptes.

La ciutat està ara més tocada, pel caos d’infraestructures?

Tocada? L’estiu ha estat intens. L’apagada ha estat un tema puntual però molt greu: les companyies s’ho han de muntar perquè un escenari així sigui impossible.

Dóna la sensació que tot està encara en l’aire.

No. Fins el febrer continuarem en una situació estable però provisional. Jo no vull viure una altra crisi. Per a això cal el subministrament doble.

Problemes a Renfe

A tot això se suma Rodalies.

Els problemes per l’AVE són conjunturals, però cal doblar el servei per millorar el servei: trens nous, catenàries noves, estacions ampliades...

I el metro nocturn?

Ha anat molt bé. Ha funcionat amb normalitat i correcció i hi ha hagut demanda.

Llavors, l’alcalde vol que continuï aquest servei de nit?

Sí. És clar, sí. La meva valoració és positiva. El meu desig és que continuarà. Però ara ho haurà de decidir l’Autoritat del Transport Metropolità.

Què suposa per Barcelona l’arribada de l’AVE?

És un punt i seguit. Els reptes de Rodalies segueixen. I també el de la connexió amb França amb l’AVE.

Sí, però, al gener començaran el túnel de l’Eixample i...

Hi haurà tots els controls perquè tothom sàpiga què es fa cada dia. La seguretat és bàsica. És el que es fa amb les Línies 9, 5 i 3. És un túnel més.

L'èxit del bicing

S’estan solucionant els problemes del Bicing?

És la crisi de l’èxit, que sorprèn a qui ho promou. Doblarem el servei. Ampliarem el servei a més barris. És un mitjà que comença a ser massiu i calen regles del joc.

Ho diu per la nova ordenança? S’aplicarà amb rigor?

Hem de vigilar contra la indisciplina del carril bici. I també ha d’avançar la pacificació de la calçada, les Zones 30.

L’AVE desenvoluparà i transformarà Sants i la Sagrera.

A barris com la Verneda, Navas, Sagrera, Sant Andreu, Baró de Viver o Trinitat Vella, si fins ara tenien platges de vies de ferrocarrils, ara tindran equipaments. Seran una nova centralitat. I a Sants tenim l’estació i la cobertura de vies.

L'entorn del Camp Nou

També es transformarà en el futur l’entorn del Camp Nou.

El que hi ha a prop del Camp Nou són grans parcel·les molt aïllades. Ho hem de normalitzar, en benefici de tots i del club. Tot això implica un acord social i també polític.

A la Barceloneta, però, hi ha crítiques veïnals pel pla d’instal·lació d’ascensors.

Instal·lar-hi un ascensor és garantia de cohesió perquè la gent es fa gran a casa seva. I cap veí no marxarà del barri. Si n’hi ha, els canvis són dins del barri. La solució la dóna el mateix barri.

Són suficients els 10.000 pisos socials impulsats?

Fins el 2007 n’hem promogut 10.000. Per al proper mandat en farem 12.000. I intentarem la revolució del lloguer assequible. Cal fer un salt. Tinc una reunió amb la ministra de Vivenda, Carme Chacón.

I què li demanarà?

Més mesures a les que anunciarà a la tardor pels joves. Veurem també temes de més ajuts al lloguer: moure el mercat perquè hi hagi un habitatge assequible. Oferir un habitatge que ja existeix. Pots superar molt la xifra de 10.000.

Més diners de Madrid per fomentar el lloguer?

Hauríem d’anar en aquesta línia. Per a joves sobretot.

Els apartaments turístics poden acabar trencant la relació de veïnatge. Ho veu així?

És un fenomen no desitjable. És el mercat qui estreny. S’hi ha de lluitar amb la inspecció.

Al Barcelonès gairebé no hi ha oferta pública d’escoles bressol, diu el Síndic...

Doblarem la xarxa en quatre anys fins al centenar. Això implica que ja estem buscant solars arreu o buscar també molts col·legis o CEIP per posar-hi escoles bressol. Ara en tenim 57. I el salt que farem no serà gens gradual, serà brutal.

Segur que arribarem a 100?

Sí, sí. És l’objectiu, tot i que val molts calés i no hi ha molts espais per construir-les.

BIO

Jordi Hereu i Boher (Barcelona, 42 anys) és l’alcalde millor pagat d’Espanya. Governa en minoria, formant bipartit amb ICV. Està casat i té dos fills. Està llicenciat i té un màster en Administració i Direcció d’Empreses en Esade. Com a regidor va impulsar la creació de les àrees verdes d’estacionament als barris de la ciutat.

 

Mostrar comentarios

Códigos Descuento