La nova oferta de transport contempla una freqüència de pas d’un comboi cada cinc minuts en hora punta i de sis minuts la resta de l’horari. S’hi aturaran tots els trens de la línia Llobregat-Anoia. L’actuació ha suposat una inversió de 19,3 milions d’euros.
L’estrena d’aquesta estació permet reforçar l’oferta de transport públic a Construmat, una de les fires més importants en expositors i visitants. Per a l’ocasió, s’ha posat un tren llançadora i s’han emès bitllets especials.
Però, la parada Europa/Fira està també cridada a ser un dels grans intercanviadors de la línia 9 del metro. Ara està prevista una demanda de 500.000 usuaris a l’any, que es multiplicarà quan estigui en funcionament la L9, ja que aquí s’aturaran tots els combois de les línies L8 (Pl. Espanya-Molí Nou/Ciutat Cooperativa), S33 (Pl. Espanya-Can Ros); S8 (Pl. Espanya-Martorell Enllaç); R6 (Pl. Espanya-Igualada); S4 (Pl. Espanya-Olesa de Montserrat) i R5 (Pl. Espanya-Manresa Baixador).
Oferta pels nous veïns
La nova estació de la Plaça Europa se situa en un centre neuràlgic de l’expansió comercial, d’edificis d’oficines i d’habitatges de L’Hospitalet. Si ara tindrà una mitjana de 2.000 usuaris al dia, es preveu que augmenti considerablament amb les noves construccions.
Ascensors i pas sota la Gran Via
L’estació de FGC a la Plaça Europa té dos accessos, un prop de l’avinguda de Joan Carles I i l’altre prop del carrer d’Amadeu Torner. S’hi ha habilitat un corredor de 10 metres d’ample que permet travessar la Gran Via de nord a sud. El vestíbul de l’estació té 220 metres quadrats i tota la instal·lació s’ha construït respectant el paisatge urbà de l’entorn i amb un disseny innovador. Disposa de quatre ascensors i de vuit escales mecàniques per als usuaris amb mobilitat reduïda.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios