Més radars i foto-vermells per reduir els accidents de moto

  • L’Ajuntament de Barcelona demana a la DGT que no es permeti als motoristes conduir amb el permís B.
  • Es vigilaran més les cruïlles, s'augmentaran els controls i s'incidirà en la formació.
  • En el que portem d'any s’han registrat 15 motoristes morts en accident, sis més que en el mateix període del 2013.
Dos motos en Barcelona.
Dos motos en Barcelona.
ACN
Dos motos en Barcelona.

Ofensiva per reduir l’accidentalitat de les motos a Barcelona. L’Ajuntament va anunciar aquest dimarts que incrementarà els semàfors foto-vermells i els radars en els trams de major concentració de sinistres. És una de les mesures que inclou el nou pla de seguretat viària per a motos, que es posarà en marxa abans que s’acabi l’any, davant l’augment d’accidents de motocicletes i ciclomotors que acaven en mort. En el que portem dels 2014 s’han registrat 15 motoristes morts a la ciutat, sis més que en el mateix període del 2013 (9), i els sinistres de motos amb víctimes han pujat un 7,1%.

El pla, segons va explicar el primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, també preveu demanar a la Direcció General de Trànsit (DGT) la modificació de la normativa que permet conduir aquests vehicles amb el carnet de cotxe, el B, doncs hi ha un increment progressiu de motoristes que perden la vida conduïnt amb aquest permís (45% el 2014 i  2,2 el 2004, quan va entrar en vigor la norma). La DT està «avaluant» el canvi.

D’altra banda, es prioritzarà la vigilància per part de la Guàrdia Urbana de les cruïlles, on es concentren molts accidents, i augmentaran els controls de velocitat, d’ITV i d’alcoholèmia i drogues (aquests últims ja van crèixer en un 180% a l’octubre). A més, es donarà formació en seguretat viària a les empreses i als alumnes de 16 a 18 anys dels instituts, entre d’altres mesures que s’implementaran. Es descarta, però, permetre que les motos circulin pel carril bici.

Segons dades municipals, Barcelona, amb 277.000 d’aquests vehicles, és la ciutat europea que en té més per habitant i el 60% de les lesions de trànsit que es produeixen són de motoristes. En 11 dels 15 accidents mortals de moto d’enguany, el responsable va ser el conductor.

Formació enlloc de multes

El pla es va donar a conèixer ahir al Fòrum Barcelona de Seguretat Viària. Per reduir els accidents, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, va proposar formació pels motoristes infractors enlloc de multar-los, ja que "la sanció és un avanç de sinistralitat".

Els motoristes opinen

El Juan Ramon, directiu de 42 anys, es va queixar de que a Barcelona hi han «molts pasos de vianants amb pintura lliscant» que fan que les motos rellisquin quan plou i no contribueixen a evitar els accidents. D’altra banda, va afirmar que els conductors dels altres vehicles «haurien d’anar més amb compte» i que no s’hauria de permetre anar amb moto amb el permís B.

"Si hi hagués més control policial i es revisés més que tothom condueixi amb el permís adequat hi haurien menys accidents de motos a Barcelona", va assenyalar  l’Héctor Carballo, un comercial de 23 anys, després d’estacionar la seva moto a la plaça Universitat. També va afirmar que "s’han de millorar la senyalització i l’alfaltat d’algunes vies".

"Al Paral·lel hi han girs molt tancats que són una ratera pels motoristes. L’Ajuntament hauria de fer les obres amb més cap", va apuntar el Francesc Asensio, de 47 anys i informàtic. També es va queixar de la "pintura lliscant" de molts carrers i va demanar «respecte» als conductors de vehicles de quatre rodes. "No es pot culpar sempre dels accidents als motoristes", va afirmar.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento