S’inicia la transformació a la  Sagrera de l’àrea ferroviària
Els magatzems que es demoliran per donar pas a la construcció de l’estació de la Sagrera. (Lluís Gené / Efe / Arxiu)

Aprovat l’enderroc de l’antiga estació de mercaderies de la Sagrera, un solar que, de complir-se els terminis previstos, allotjarà al 2009 la infraestructura viària soterrada intermodal, incloent-hi l’alta velocitat.

Amb excepció del túnel de l’AVE, tot costarà més de 1.200 milions d’euros.

Demolició

Serà un inmens parc de 3,5 kilòmetres de longitud i un nou barri amb més de 10.000 vivendes
L’antiga estació es començarà a demolir en quatre mesos, el mateix temps que es trigarà a redactar el projecte de l’estació intermodal. La zona en la que es comença a actuar té 123.500 m2, entre el Pont de Bac de Roda i el Pont de Sarajevo a Sant Andreu. La formen 30 edificis.

Ho van detallar ahir, en la reunió del Consorci d’Alta Velocitat, els representants de l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament, que van ratificar el traçat de l’AVE pel centre de Barcelona, travessant l’Eixample.

L’actuació ferroviària coberta s’inicia pel sector Sant Andreu amb la construcció de les vies de Rodalies, Alta Velocitat i un taller soterrat Es cobrirà el tram ferroviari des del carrer 11 de Setembre fins al pont de Potosí.

El projecte viari soterrat entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat i la connexió de la futura estació intermodal quedarà enllestit el segon trimestre de l’any i tindrà un pressupost d’execució de 250 milions per acabar amb les estructures viàries i fer el cobriment i l’eix soterrat.

Tot plegat, en superfície serà un parc immens de 3,5 km de longitud i un nou barri amb més 10.000 vivendes.

Trens sense l’estació

Els trens començaran a circular per la Sagrera abans que estigui construïda l’estació intermodal en superfície. No obstant, la part subterrània s’acabarà al 2009.

La zona soterrada acollirà quatre andanes per a Rodalies de 240 m de longitud i 8 vies per les línies C1 (Hospitalet–Mataró) i C2 (Vilanova–Maçanet); cinc andanes d’Alta Velocitat de 400 metres i nou vies, de les que inicialment només en funcionaran dues; dues estacions de metro corresponents a la futura línia L9 i a la prolongació des de l’estació de la Pau de la L4; vestíbuls d’Alta Velocitat, Rodalies, Metro i autobusos, interconnectats i accessibles des de la part muntanya de la Sagrera i des del Parc de Sant Martí; i quatre grans blocs d’aparcaments en dues plantes per a 2.600 vehicles i 77 autobusos.