Avui s’obre el pas soterrat de la L1 i la L5 a la Sagrera

Els usuaris han hagut de fer l’enllaç creuant la Meridiana durant els darrers dos anys. Els vestíbuls, les andanes i els passadissos són ara més amples.
Després d’haver de creuar l’avinguda Meridiana durant dos anys per fer el transbordament a la Sagrera, els usuaris del metro de les línies 1 i 5 ja poden fer, a partir d’avui, l’enllaç pel nou passadís, sense haver de sortir a la superfície. Tot i així, les obres continuen encara a l’intercanviador.El nou pas entre vestíbuls fa 13 metres de longitud i està format per dos passos de quatre metres d’amplada. També s’ha construït una rampa de dos metres d’amplada per a persones amb mobilitat reduïda, segons va informar ahir Transports Metropolitans de Barcelona.

La plena adaptació, però, haurà d’esperar als propers mesos, ja que encara no estan acabades les obres d’instal·lació dels ascensors que connecten el vestíbul amb les andanes i amb el carrer.

La sensació per a alguns claustrofòbica del metro serà menor a la Sagrera. A més de tenir els passadissos més amples s’augmenta l’alçada del sostre de 2 a 2,6 metres.

Vestíbuls més grans

Les obres de l’intercanviador van començar a l’agost del 2004. Però va ser a partir de l’1 de març del 2005 quan els usuaris havien de fer la correspondència pel carrer.

L’objectiu, tot plegat, és augmentar els usuaris. Les obres han significat un increment de l’espai per als vestíbuls. El de Garcilaso, a la vermella, arriba a 1.150 metres quadrats després de multiplicar-se per quatre. El de Felip II multiplica l’espai i arriba als 750 metres quadrats.

En aquest període també s’han canviat les andanes. Abans n’hi havia tres (una de central i dues de laterals), que ara han quedat en una, central i molt més ampla.

En aquests moments s’estan acabant o ajustant les connexions, les escales mecàniques o els ascensors, abans de posar-se tota la instal·lació a ple servei.

Garcilaso, tancat un mes

Avui també s’obre al públic l’accés a la línia blava (L5) pel carrer Felip II, que fins ara estava tancat per obres.

En canvi, l’entrada a la vermella per Garcilaso es tancarà un mes: des del proper dilluns 19 fins el 19 d’abril, per acabar les obres d’arquitectura interior. Per accedir a la L1 caldrà anar pel carrer Hondures. Tot estarà acabat aquest estiu.

L’estació més utilitzada

Una mitjana de 36.000 persones fan servir cada dia l’estació de la Sagrera, la més concorreguda de la xarxa de Barcelona. La xifra es multiplicarà per quatre (fins els 110.000 usuaris) quan estigui en funcionament la Línia 9 (ara en construcció) i la L4 s’hagi perllongat. El gestor d’infraestructures ferroviàries, Adif, també preveu construir-hi una estació de Rodalies.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento