Es reprèn l’obra de la L5 al Carmel amb més seguretat

  • Els veïns del barri tenen por i demanen garanties.
  • Els treballs estaran enllestits al 2009.
  • El metro funcionarà tres anys més tard del que estava previst.

Dos anys després de l’ensorrament del Carmel , les obres de perllongament de la Línia 5 del metro entre Horta i la Vall d’Hebron es reprenen dijous, però amb més mesures de seguretat als 2,5 km de traçat.

Ara bé, la data d’estrena d’aquest tram es torna a retardar i no serà fins al 2010 com a mínim, tres anys més tard del previst.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, va establir ahir un nou calendari : les obres comencen dijous vinent i està previst que acabin a finals del 2009.

Els trens circularan al 2010

Tanmateix, segons van explicar fonts d’aquest departament, els trens no circularan fins al 2010 a causa de la instal·lació de l’electrificació i la senyalització del nou tram. Els veïns, però, no ho veuen clar. "Encara tenim por", explicava ahir a 20 minutos el president de l’Associació de Damnificats, Veïns i Comerciants del Carmel, Tomás García.

No estan d’acord, a més, amb el nou retard al calendari i consideren que les mesures de seguretat proposades ara, "arriben tard".

Canvis al traçat

El projecte preveu la construcció de tres estacions noves: El Carmel, El Coll/La Teixonera i Vall Hebron. Suposarà una inversió de 111,6 milions d’euros i s’aprofitarà el 35% d’obra ja executada.

La cua de maniobres, que va ser on hi va haver l’esvoranc, canvia d’ubicació i estarà situada a l’alçada de les cotxeres de Sant Genís, en una zona on no hi ha edificis, cosa que, segons el conseller Nadal, ha de fer "més fàcil l’excavació".

El mètode austríac que es va utilitzar la primera vegada per perforar el túnel s’ha substituït ara pel mètode d’avanç i destrossa i es reforçarà sistemàticament.

La gent del barri està molt empipada i espantada. Volen garanties de seguretat per viure tranquils
Nadal es va referir ahir a "una coincidència entre la voluntat política i ciutadana per passar full a l’accident" i va insistir en que "els veïns han manifestat que volen que el metro arribi al barri".

Inspeccions a 5.500 habitatges

Els 525 edificis situats a una distància d’entre 50 i 100 m de l’eix del túnel excavat seran inspeccionats un a un.

De fet, en la darrera setmana ja s’han supervisat els 100 primers habitatges, dels 5.500 que es veuran afectats pel nou traçat. Les inspeccions determinaran l’estat actual dels edificis per tenir-lo de referència durant i després dels treballs. S’instal·laran equips de control a l’exterior dels edificis.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento