La Guàrdia Urbana de Barcelona inicia una campanya de control i multes a motoristes imprudents

  • Hi haurà equips de motos i cotxes que es mouran per la ciutat.
  • Es lliuraran fulletons als motoristes per informar-los de les infraccions.
  • El dispositiu s'activarà una vegada al mes durant tota una setmana.
La Guàrdia Urbana atén una motorista ferida en un accident de trànsit a la Via Laietana de Barcelona, en una imatge d'arxiu.
La Guàrdia Urbana atén una motorista ferida en un accident de trànsit a la Via Laietana de Barcelona, en una imatge d'arxiu.
Bertran Cazorla/ACN
La Guàrdia Urbana atén una motorista ferida en un accident de trànsit a la Via Laietana de Barcelona, en una imatge d'arxiu.

La Guàrdia Urbana de Barcelona augmentarà el control dels motoristes que cometin infraccions en una campanya per millorar la seguretat viària i reduir les víctimes en accidents. L'intendent portaveu del cos, Carles Reyner, ha destacat que la principal novetat és que els dispositius actuaran de forma més "intensiva, visual i dinàmica", amb equips de motos i cotxes que es mouran per la ciutat.

L'objectiu fonamental és la prevenció però la campanya també preveu sancions. Els motoristes que facin ziga-zagues entre vehicles o que arranquin amb el semàfor encara en vermell podran ser sancionats amb una multa d'uns 200 euros. Si la infracció és "molt greu", la sanció pot arribar als 500 euros.

La Guàrdia Urbana de Barcelona vol "posar remei al binomi" de la "vulnerabilitat" dels motociclistes i d'una precaució "no suficient" que existeix en molts casos. Així ho ha destacat l'intendent portaveu de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Carles Reyner, en la presentació de la campanya. Reyner ha subratllat que la particularitat del dispositiu és que s'utilitzaran motocicletes de gran cilindrada de la Guàrdia Urbana, que "es mouran per tota la ciutat", amb el suport de cotxes, que alguns "aniran logotipats i d'altres que no".

Els agents lliuraran uns fulletons informatius, amb advertències i consells, als motoristes que cometin negligències i també imposaran sancions. Sobretot, es busca la "visibilitat" i la "intensificació" de l'actuació policial per "protegir" els motoristes i "prevenir els accidents". Reyner ha afirmat que "la filosofia principal és que s'ha de conduir amb prudència".

El dispositiu s'activarà una vegada al mes durant tota una setmana i es desplegarà en les vies on s'han detectat més accidents de trànsit i per on passen més vehicles. També, a les cruïlles on s'ha registrat una major sinistralitat al 2013. Reyner ha detallat que posaran el focus en cinc punts principals: a les travessies de la Diagonal -amb Balmes, Passeig de Gràcia i Pau Claris- i a les travessies de la Gran Via - Passeig de Gràcia i Marina-.

Conductes amb risc

La conducció en ziga-zaga entre els vehicles; arrencar abans que el semàfor es posi en verd; fer girs indeguts; no respectar les distàncies mínimes de seguretat o conduir sota els efectes de l'alcohol i les drogues. Aquestes són les principals conductes de risc que la Guàrdia Urbana vol combatre. Les sancions rondaran els 200 euros, però si l'acció comporta una "alteració molt greu del trànsit", la multa pot arribar als 500 euros. A més, en cas d'aturar una motocicleta, els agents en revisaran la documentació.

Reyner ha considerat que "no són més imprudents els conductors de motos que els d'altres vehciles", però ha puntualitzat que el "que passa és que els motoristes imprudents de motos, si tenen un accident, el resultat és molt més lesiu".

El 2013, de les 22 persones que van morir en accidents de trànsit a Barcelona, deu eren conductors de motocicleta i una de ciclomotor. Entre els usuaris de vehicles de dues rodes, es van produir 147 ferits greus i 5.288 lleus. Les motocicletes i ciclomotors van estar presents com a vehicles implicats al 37,2% dels accidents de trànsit que es van produir a Barcelona.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento