Conductors de TMB denuncien una "retallada amagada" dels busos per manca de personal

  • Durant tres divendres se suprimiran alguns cotxes de vuit línies.
  • La COS critica que dos dels tres autobusos biarticulats no estan circulant.
  • L'empresa pública argumenta que "el servei s'està prestant amb normalitat".
Un dels tres busos biarticulats que presten servei a l'H12.
Un dels tres busos biarticulats que presten servei a l'H12.
TMB
Un dels tres busos biarticulats que presten servei a l'H12.

Fa dos anys es va anunciar una retallada del servei de l'autobús, que es va concretar en l'eliminació d'algunes freqüencies i línies. Però un any més tard, segons indiquen els treballadors, es va començar una retallada encoberta del servei que encara dura ara. Això vol dir que no tots els vehicles poden sortir de les cotxeres degut a una manca de personal que no es cobreix o bé a què els vehicles no funcionen. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en canvi, sosté que «el servei s'està prestant amb normalitat».

Segons detalla la Coordinadora Obrera Sindical (COS), i ho confirmen els rètols interns de l'empresa divulgats pels conductors de bus, aquest divendres  i els dos divendres propers (21 i 28 de febrer), vuit línies d'autobús (17, 24, 32, 47, 73, 76, 92 i V17) que surten de les cotxeres d'Horta, patiran una reducció. Això vol dir que no sortiran tots els vehicles d'un servei normal.

«S'està retallant el servei de manera amagada», exposava la COS en base a aquest cas i una llarga llista recollida durant mesos. El 14 de gener, per exemple, la línia 185 es va quedar amb quatre cotxes enlloc dels set que estan previstos. Els motius: la manca de personal i les avaries mecàniques.

«Mentre a les parades s'indica que els autobusos passen amb una certa freqüència, la realitat és que no és així, perquè no han sortit al carrer tots els autobusos que haurien de donar el servei», resumia la COS. Els treballadors denuncien que entre 2010 i 2013 hi va haver 190 jubilacions parcials, i que 170 de les quals corresponen a conductors no reemplaçats.

Els megabusos

La COS adverteix que dels tres megabusos biarticulats que es van posar en marxa  l'any passat i que van costar 800.000 euros cadascun, només en circula un i expliquen que això es deu a la «manca de personal». De la seva banda, TMB argumenta que «els autobusos biarticulats funcionen normalment» a l'H12 i exposa que «el servei de bus s'està prestant amb normalitat a la xarxa de TMB i el grau de compliment del servei és molt alt».

Tot coincidint amb l'inici del Mobile World Congress, dilluns 24 de febrer, el sindicat COS, minoritari a TMB, ha convocat una protesta entre les 6.30h i les 10.30h. El motiu de la convocatòria és l'acomiadament per una agressió del treballador de la companyia Andreu de Cabo i les «il·legalitats laborals i sindicals» a TMB. La companyia va titllar ahir la convocatòria de «propagandística» i descarta que la protesta tingui una incidència important.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento