Pagarem el metro amb targetes recarregables d’aquí a dos anys

El nou sistema es començarà a utilitzar a la Línia 9 del metro. Les targetes es validaran passant-les pel costat d’un sensor. Permetran guanyar temps i que els autobusos puguin anar més ràpid
La Línia 9 de metro i algunes línies d’autobús incorporaran a partir de 2007 el sistema de validació de targetes sense contacte. Els usuaris només hauran de passar les noves targetes, que aniran dotades d’un xip, per un sensor que registrarà el viatge i obrirà les portes per accedir a l’estació.
 
El primer títol que es compri servirà per sempre i només s’haurà de recarregar on es compren habitualment les targetes cada cop que s’esgotin els viatges, com si fos un telèfon mòbil. Però es carregaran títols (T-10, T-Mes, T-30/50...), no un determinat nombre de viatges.
 
L’actual sistema de validació magnètica del títols i el nou «coexistiran durant un o dos anys (a partir de 2007)», segons va anunciar ahir la cap de comunicació i estudis de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Mayte Capdet.
 
La representant de l’ATM no va voler fixar una data d’implantació total del nou sistema de validació de les targetes a la xarxa de transport, tot i que va assegurar que «no trigarem més de cinc anys» a partir de la inauguració i posada en marxa de la L9 del metro.
 
El futur sistema de validacions no significarà un increment del preu dels títols i les validadores que es faran servir seran més barates que les actuals, segons va assegurar Capdet.
 
Oferirà avantatges
 
El sistema de validació sense contacte permetrà, en el cas dels autobusos, guanyar temps i «millorar-ne la velocitat comercial» i comportarà una reducció del frau en la manipulació de títols. Els operadors reduiran costos.
 
5.000 canvis de títols al dia
 
La implantació de les validacions sense contacte acabarà amb un dels pitjors maldecaps que tenen els conductors d’autobusos, el personal de les guixetes del metro i els usuaris del transport públic: el bescanvi de títols defectuosos. Cada dia es bescanvien uns 5.000 títols de transport a Barcelona i la seva àrea metropolitana, segons va revelar Mayte Capdet al seminari sobre sistemes d’informació i tarificació que es va fer ahir a Barcelona.
Mostrar comentarios

Códigos Descuento