Un 28% de les reclamacions van arribar via e-mail, on des del desembre es poden demanar també justificants de retard i fer les peticions d’indemnitzacions.
El delegat del Ministeri de Foment a Catalunya, Jordi Prat, va explicar que a partir d’octubre totes les vies de Sants, incloses les sis d’alta velocitat quedaran instal·lades definitivament i, per tant, «s’eliminaran molts problemes» a la resta de la xarxa ferroviària.
El Govern central va presentar ahir el grau de compliment del Pla d’actuacions a Rodalies. El delegat de Foment va assegurar que «les incidències s’han reduit un 15%». El mes de gener s’han registrat només set situacions de retards.
Trens amb més capacitat
S’ha doblat la capacitat en hora punta fins a 7.000 places per hora. De 179 trens, 114 tenen doble capacitat, un 56,2% més. A final d’any 777 serveis diaris seran dobles. El 25 de gener es van incorporar quatre trens Civia, que han permès incrementar l’oferta diària en més de 20.000 places i millorar la freqüència a les línies 1, 2, 4 i consolidar la 10 a l’aeroport.
Hi haurà més autocars fixos a les estacions de Sabadell, Granollers, Vilanova i la Geltrú i Sant Sadurní.
Ahi va entrar en servei el ramal de mercaderies Castellbisbal-Can Tunis, de doble via,primer pas per connectar amb el Port. Augmentarà la capacitat de Rodalies C2 (Calafell–L’Hospitalet) i C4 (El Papiol–L’Hospitalet).
Megafonia en lloc d’informadors
«Cal millorar la informació als usuaris» a les incidències, va dir el delegat territorial de Foment. L’any 2008 els agents «cassaques vermelles» d’informació, dels que n’hi ha 667 desplegats, seran substituïts dins dels trens per un servei de megafonia. S’ha ampliat el servei radiofònic Transmet que ofereix la ATM a diari i incrementat els recursos humans al centre d’Informació.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios