Els pares es preocupen més de l'escola dels seus fills per les retallades i la carta de compromís

  • Aquest dilluns comença la preinscripció per al proper curs acadèmic.
  • Hi ha hagut una elevada participació de pares a les jornades de portes obertes.
  • Aquesta afluència, massiva, s'ha arribat a doblar respecte altres anys.
  • Les retallades han influït en aquesta major implicació entre pares i centres.
Una escola.
Una escola.
ARXIU
Una escola.

Els pares estan cada cop més implicats en l'educació dels seus fills i preocupats per les retallades, d'aquí la massiva participació que s'ha registrat enguany en les jornades de portes obertes de la majoria d'escoles catalanes prèvies a la preinscripció, que comença aquest dilluns.

«Sobretot a Barcelona, s'ha doblat l'afluència», assegura a 20 minutos el portaveu de la Federació d'Educació de CCOO de Catalunya, Àngel Garcia, qui es mostra molt satisfet amb aquest increment que atribueix a una «major preocupació i implicació» de les famílies en l'educació dels nens.

'Portes obertes' no és una visita immobiliària

Tot i això, els pares no sempre es fixen en el més important: el projecte educatiu. «Les portes obertes no han de ser una visita immobiliària, perquè l'escola fa la bona entesa entre famílies i mestres, no l'edifici», recorda Àlex Castillo, president de la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC).

En aquest sentit, la Fundació Jaume Bofill sosté que la implicació de les famílies influeix positivament en els resultats acadèmics. Per això, defensa millorar la coordinació entre centres i pares i una major implicació i coordinació en les activitats i en la feina que els infants han de fer a casa.

Carta de compromís dels pares des del curs passat

De fet, des del curs passat, les escoles i els pares signen una carta de compromís sobre el seguiment de l'evolució de l'alumne, el respecte envers les conviccions ideològiques i morals de la família, l'acceptació dels principis educatius dels centres i la comunicació entre els professionals docents i els pares i mares.

Les instal·lacions, la ubicació o les quotes són importants, però els nens passaran molts anys al mateix centre «i el més important és que, en acabar la Secundària, hagin adquirit les competències bàsiques», subratlla Castillo, qui creu que no només s'ha de preguntar al centre si a P-3 es fa migdiada, sinó també com s'ensenyen les matemàtiques, per exemple.

Moltes famílies també han visitat els centres per saber com els afecten les retallades. Castillo sosté que l'excés o l'absència  de pancartes reivindicatives pot dissuadir alguns pares. També la concentració d'immigrants, un fet que lamenta perquè no disminueix el rendiment dels nens autòctons.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento