La nova Gran Via acumula nyaps a punt d’inaugurar-se

Les claus:
  • Els camions causen desperfectes en el paviment.
  • Una brigada especial marcarà i arreglarà les lloses malmeses.
  • El tramvia ja circula en proves.
Un camió sobre la vorera que ahir reparaven els operaris que treballen a la Gran Via. (Hugo Fernández)
Un camió sobre la vorera que ahir reparaven els operaris que treballen a la Gran Via. (Hugo Fernández)
Un camió sobre la vorera que ahir reparaven els operaris que treballen a la Gran Via. (Hugo Fernández)
A mida que s’enllesteix la semicobertura de la Gran Via a Sant Martí de Provençals comencen a sortir deficiències detectades pels veïns del barri, com que hi ha rajoles de disseny mal posades que es mouen i s’omplen d’aigua quan plou, que hi ha poca visibilitat als accessos amb cotxe al tronc central des dels laterals o que l’encreuament entre vehicles i tramvia a Glòries és estret i perillós.El president de l’AAVV de Sant Martí, Manel Martínez, afirma que «estem fent un seguiment molt acurat de les obres» i les constructores «han garantit la reparació dels danys». Prova d’això és que una brigada d’operaris arranjarà abans de diumenge totes les lloses que es mouen i netejarà les voreres amb detergents i mànegues a pressió.

Des de l’associació s’ha demanat al districte «vigilància policial permanent» i que es sigui inflexible amb els «camions de gran tonatge que aparquen sobre les voreres», causants del moviment de les rajoles. En alguns punts es col·locaran pilones, però no a tots; «confiem en el civisme dels veïns» diu Martínez.

Abans de la festa que els veïns celebren el diumenge al matí «tot estarà en perfecte estat», ja que les constructores encarregades de les obres enllesteixen la urbanització i la neteja de l’entorn a tota velocitat.

Accessos perillosos

Els conductors que circulen pels laterals de la Gran Via ja han començat a notar l’aparició de trams perillosos en la nova urbanització. Es refereixen especialment al creuament del Trambesòs, a l’alçada de la plaça de les Glòries, un punt molt estret on hi conflueixen les vies del tramvia i els vials de la Gran Via. Precisament ahir es van dur a terme les proves de circulació sense passatge de la línia T5, que s’inaugurarà per la Mercè, amb cinc noves estacions entre la plaça de les Glòries fins el Besòs. Ahir els operaris s’afanyaven a enllestir els entorns de les noves estacions: La Farinera, Can Jaumandreu, Espronceda, Sant Martí de Provençals i Besòs. Els vehicles també hauran de tenir cura als accessos al tronc central de la Gran Via des dels laterals, ja que a zones com Selva de Mar, el carril d’incorporació és molt limitat i amb poca visibilitat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento