Cinc noves línies d'autobús exprés travessaran Barcelona més ràpid

  • S’activaran a l’octubre. Recorreran la xarxa ortogonal i l’interval de pas es reduirà fins a la meitat, amb doble carril bus a Gran Via i prioritat semafòrica.
  • Substituiran i reestructuraran set traçats actuals.
Autobús de Barcelona.
Autobús de Barcelona.
EP
Autobús de Barcelona.

Les cinc primeres noves línies d’autobús exprés es posaran en marxa a l’octubre. Transcorreran en línia recta, cosa que les farà més ràpides, i tindran més freqüència de pas. N’hi ha projectades 28 i connectaran els barris en eixos horitzontals, verticals i diagonals. Els autobusos gaudiran de prioritat semafòrica i es faran modificacions urbanístiques, com un doble carril bus a la Gran Via.

En aquesta primera fase, se substituiran les línies 56, 74, 30 i 10 i es reestructuraran la 50, 57 i 157. A l’octubre entraran en servei dues línies horitzontals (Besòs-Llobregat), dues verticals (mar-muntanya) i una en diagonal. Suposen 88 km. Es reduirà l’interval de pas a una mitjana d’entre 5 i 8 minuts (ara és de 12,3 minuts) i la velocitat comercial pujarà en un 10% i se superaran els 13 km/h.

Una de les primeres línies horitzontals unirà el Besòs amb el Gornal, a través de la Gran Via, on s’incorporarà un tram de doble carril bus al tronc central, entre Vilamarí i Rambla de Catalunya. Entre Padilla i Plaça d’Espanya es reservarà el lateral muntanya per al transport públic i serveis. Aquesta línia substituirà la 56. El segon eix horitzontal connectarà la Zona Universitària amb Fabra i Puig, resseguint l’actual L74, que desapareix. La línia s’aturarà al TramBaix de la Diagonal.

Les línies verticals enllaçaran, d’una banda, Plaça Espanya amb Sarrià (es canviaran alguns sentits de carrers), i de l’altra el Pg. Marítim amb Montbau. A Marina, entre Pl. Voluntaris Olímpics i Meridiana, el carril bici es disposarà en un mateix costat i s’incorporarà un nou carril bus. L’eix diagonal unirà la Torre Melina amb Drassanes i el Passeig Marítim i suposarà la creació de nous carrils bus a Paral·lel, Travessera de les Corts i carrer de Collblanc.

Per tal que guanyin velocitat, els busos tindran prioritat semafòrica i gaudiran d’ones verdes. Hi haurà semàfors que es posaran en verd quan detectin que arriba un autobús. S’incorporaran també parades dobles per poder encotxar i desencotxar més ràpid i hi haurà màquines expenedores de bitllets a Prat de la Riba, Plaça Espanya i Gran Via amb Universitat i Pg. de Gràcia. S’invertiran 600.000 a en la primera fase.

Al 2013 ja estarà implantada la meitat de la nova xarxa (14 línies), que "serà més comprensible", segons apuntava aquest dimecres l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, qui va destacar el consens polític. Amb el nou sistema, 30.000 ciutadans més tindran una parada a menys de 300 metres de casa i en el 95% dels casos els usuaris podran traslladar-se a qualsevol punt de la ciutat amb un únic transbordament i el 50% ho podrà fer en menys de 40 minuts.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento