L'intercanvi de T-11 pot generar 15.000 viatges gratis al dia

  • La FAVB diu que és una iniciativa legal i crea un localitzador per a mòbil.
  • El transport públic obté un 1,3% més de viatgers.
Targetes T-11.
Targetes T-11.
J. R. TORNÉ / ACN
Targetes T-11.

La T-11 va guanyant adeptes, però encara té recorregut. Segons els seus inventors, uns 15.000 usuaris del transport públic podrien viatjar gratis si aproximadament el 10% dels clients de la T-10 deixessin la targeta esgotada a una altra persona per tal que n’aprofités els transbordaments. El darrer any, els viatgers de l’Àrea Metropolitana de Barcelona han augmentat un 1,3%, gràcies a l’obertura de noves parades de metro. El bus, en canvi, ha perdut un milió de passatgers.

La iniciativa de regalar la targeta T-10 acabada perquè algú aprofiti el temps que resta de la desena validació ha despertat l’interès de milers d’usuaris al bloc iniciat pels seus creadors, la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB). En tan sols dues setmanes, aquest lloc ha rebut més de 216.000 visites.

Solidaritat i reivindicació

I la FAVB creu que encara té molt de recorregut per endavant. "Fàcilment arribarem als 15.000 viatges al dia gratuïts", apuntava aquest dilluns Joan M. Soler, membre de la Junta de la FAVB, i ho comparava amb els 13.000 usuaris del transport públic que es calcula que es colen cada dia sense pagar. És per això que criticava també el fet que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) no s’hagi posat en contacte amb els veïns per interessar-se per aquest tema.

"L’ATM hauria de rectificar en la pujada del transport públic i no suprimir serveis", criticava aquest dilluns Soler, qui destacava alhora el "perjudici social" que suposa per a la gent gran el fet que se suprimeixin els busos de barri. A més, la FAVB va reclamar també un títol gratuït per als aturats.

La T-11 disposa ja d’una aplicació per al mòbil (tant per a Android com per a i-Phone) que permet localitzar on es deixa la targeta i l’hora en què s’ha validat el desè viatge, ja que a partir d’aquest punt horari es compta amb 75 minuts per poder fer el transbordament gratuït. L’aplicació, anomenada Incidències 2.0 és una creació del grup de recerca Senda de la UAB.

Mentre la FAVB va insistir ahir que la T-11 "és una iniciativa legal", el vicepresident de Transport i Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, va fer una crida als ciutadans per tal que "es prengui consciència" del valor del transport públic. Poveda va titllar d’"incipient" la iniciativa de la T-11.

Més passatgers al metro

El 2011, els transports de l’AMB van registrar un increment de l’1,3% del passatge respecte l’any anterior. D’aquesta manera, es va arribar als 652,32 milions de viatgers, en bona part, gràcies a la posada en funcionament de noves parades de metro. De fet, segons l’AMB, s’ha produït un transvasament de passatgers del bus al metro: l’autobús ha perdut prop d’un milió d’usuaris el darrer any. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va guanyar 700.000 viatgers i va superar els 80 milions de clients. Els usuaris del bus nocturn han crescut un 2,3% a Barcelona i fins a un 11% al Baix Llobregat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento