Glòries es convertirà en un gran parc amb la Gran Via soterrada

  • Tindrà l’extensió de dues zones verdes com l’Escorxador.
  • Estarà envoltat d’equipaments i pisos.
  • Els vehicles passaran per sota o pels voltants.
  • L’Ajuntament espera que sigui una realitat el 2017.
La plaça de les Glòries com serà d'aquí a cinc anys.
La plaça de les Glòries com serà d'aquí a cinc anys.
ARXIU / AJUNTAMENT
La plaça de les Glòries com serà d'aquí a cinc anys.

L’anella viària de Glòries serà substituïda per un gran parc urbà rodejat d’equipaments. Aquest és l’enèsim pla municipal per remodelar la plaça, un projecte que podria ser una realitat el 2017 i que preveu el soterrament de la Gran Via i la interrupció de les avingudes Meridiana i Diagonal. No s’han donat dades del cost total de l’obra ni de com es finançarà. L’anterior projecte tampoc es va arribar a pressupostar.

"La ciutat no comença a les Glòries sinó a la Ronda" i la remodelació ha de permetre que la zona del Besòs sigui "tan potent, tan forta i tan digna com l’Eixample clàssic", va explicar aquest dimarts el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, qui va afegir que al juny ja es podria licitar el parc i que les obres començaran a principis del 2014.

Una gran plaça verda

El parc ocuparà 140.000 metres quadrats –l’equivalent a dos parcs de l’Escorxador– i estarà envoltat d’habitatges i equipaments, com residències per a gent gran, centres d’atenció primària, un poliesportiu, un auditori, una escola i llars d’infants, i un edifici administratiu de l’Ajuntament.

També hi haurà el Centre del Disseny Hub –que al juny acollirà el festival OFFF, però no obrirà fins al 2013– i l’edifici on al març de l’any vinent s’instal·laran els Encants. Un cop finalitzi el trasllat, es començarà a enderrocar l’anella viària, una reivindicació històrica dels veïns, que veuen amb preocupació la gestió dels vehicles que arribin per la Diagonal i la Meridiana, doncs hauran de vorejar el parc.

Els més de 115.000 vehicles que cada dia entren i surten de Barcelona per la Gran Via circularan pel centre del parc fins que es construeixi el túnel, de 400 metres de llarg –anirà del carrer Badajoz a Castillejos– i no 1.800 metres com preveia l’anterior Executiu, reduint així el cost del projecte en 100 milions d’euros. Les obres per soterrar la Gran Via, però, no començaran fins al 2015, quan Foment preveu que La Sagrera estigui en ple funcionament, ja que s’excavarà a la mateixa profunditat a la qual es troben les vies de l’Estació de França. Amb tot, el túnel podria estar enllestit a finals de l’any 2016, igual que els equipaments municipals.

Els que depenen de la Generalitat podrien trigar un any més, segons l’Ajuntament, que vol estendre l’àrea verda fins als parcs de la Ciutadella i el Besòs per la Diagonal i la Meridiana.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento