Galicia propón dúas novas alternativas ao 'tax lease' e urxe unha solución porque o naval non pode "esperar máis"

A Xunta critica que "aínda espera a resposta" de Navantia á proposta de apoio "subsidiario" ao dique flotante
Reunión De La Mesa Del Diálogo Social Del Naval
Reunión De La Mesa Del Diálogo Social Del Naval
EUROPA PRESS
Reunión De La Mesa Del Diálogo Social Del Naval

Xunta, patronal e sindicatos propuxeron dúas novas alternativas ao 'tax lease', o sistema de bonificación fiscal para a construción de buques suspendido dende xuño por unha denuncia na Unión Europea (UE). Ambos os dous son unha "adaptación" ás necesidades galegas do modelo francés, que é o único que as autoridades comunitarias aceptan.

Así o destacou, en declaracións aos medios de comunicación nun receso da mesa do diálogo social do naval, o conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra. As dúas propostas serán enviadas aos Ministerios de Economía e Industria, aos grupos parlamentarios, á Comisión Europea e ao Consello Económico e Social Europeo, entre outros organismos interesados.

O estudio coas alternativa irá acompañado da "esixencia de que, de forma inmediata", as autoridades competentes "póñanse a traballar para resolver este problema", tras o rexeitamento da primeira modalidade, comunicado o pasado día 2 de novembro. Porque o sector naval galego non pode "esperar máis" e xoga "14.000 postos de traballo", advertiu o titular de Economía e Industria.

O Goberno galego coñece "por comentarios indirectos" que o comisario da Competencia, Joaquín Almunia, só aceptará un sistema "similar" ao francés, que prevé unha amortización "a oito anos". "Dende o noso punto de vista, non é efectiva nin válida para os nosos estaleiros", resaltou Guerra.

Por iso, explicou, a mesa do naval coñeceu este luns o traballo desenvolvido por técnicos da consellería e asesores xurídicos e que apela á autorización dun sistema con amortización anticipada —parecido ao que xa rexeitaron as autoridades europeas— ou outro con amortización libre, "de aquí a 2015".

A diferenza é substancial, posto que, "en vez de estar oito anos a amortizar o buque e poder cargar sobre a conta de resultados do barco un oitavo en cada ano, poderíase amortizar máis rapidamente, o que ten máis vantaxes dende o punto de vista fiscal".

"indignación" do sector naval

O conselleiro trasladou aos xornalistas a "indignación" da mesa do naval "por como se levou este proceso por parte do Goberno de España, que é quen ten que representar ante a Unión Europea" ao sector. "Vémonos absolutamente indefensos despois de ser leais ante o Goberno de España, de facer unha proposta, de esperar tal e como se nos pediu", relatou.

Con todo, incidiu na actitude "positiva" da Xunta, a patronal e os sindicatos, que presentan agora dúas novas alternativas que permiten "manter as condicións que teñen neste momento os estaleiros e —ao seu xuízo— pode ser aplicada, porque está sendo xa aplicada noutros sectores e noutras actividades económicas".

Aprobación "urxente" nas novas cortes

A proposta inclúe un calendario, "dadas as circunstancias actuais" e a inminencia das eleccións xerais. "Pensamos que —o novo modelo— pode estar en marcha a primeiros do ano que vén", resaltou Javier Guerra.

Ao respecto, aludiu á "serie de cambios regulamentarios e lexislativos que hai que facer" —demanda de Almunia— e fixo fincapé en que "por iso" as alternativas serán remitidas "a todos os partidos, para que de forma inmediata se poña en marcha e poida ser aprobado este novo sistema".

A meta, resaltou, é que "nas novas Cortes se poida aprobar con máxima urxencia" a alternativa ao 'tax lease', para poder "estar a "contratar barcos en Galicia" en xaneiro.

"A mesa naval considera que o mellor é mandar esta proposta de readaptación do sistema francés ás nosas propias características, ás nosas necesidades,", insistiu o conselleiro.

O titular de Economía e Industria chamou a atención sobre o feito de que o sistema francés "foi revisado pola UE en 2004" e non foi aprobado ata 2007. "Nós non podemos esperar tres anos", evidenciou. "Hai que buscar unha solución aínda que sexa transitoria. Necesitamos empezar a contratar", agregou.

Reunión con almunia

Por iso, a consellería solicitou o pasado día 4 unha reunión con Almunia, para trasladarlle as "concrecións" da adaptación do sistema francés ás necesidades dos estaleiros "galegos".

Pero é o Goberno central o que ten que trasladar esta proposta, subliñou. "Agora xa non é unha cuestión de esperanza. Fomos respectuosos co que nos pedía o Goberno de España, deixámoslle facer; ía haber unha solución... Conclusión: 7 de novembro e non temos o sistema", censurou Guerra. NAVANTIA

Por outra parte, pero aínda en relación coa crise que afecta ao sector naval, o responsable de Economía e Industria constatou que Navantia é un estaleiro público e que a Xunta "aínda está á espera dunha resposta" por parte da Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI).

"Como no tema do 'tax lease', parece que só temos que tomar a iniciativa nós", comentou. Así, subliñou que o Goberno autonómico non vai financiar un dique flotante para un estaleiro público, pero si o quere "apoiar de forma subsidiaria". "Porque quen ten que tomar a iniciativa é Navantia".

Ademais, Guerra reprochou que a proposta da Xunta —lanzada a mediados do pasado mes— "fose criticada". "Din que non estaba completa... Pois fagan unha proposta completa. Fagan unha proposta concreta dunha vez", proclamou, sobre un dique que considera "interesante" dende o punto de vista do mercado e "rendible" en termos económicos.

Este domingo, miles de persoas —máis de 20.000 segundo os sindicatos —, percorreron as rúas de Ferrol nunha protesta convocada por CIG, UGT, CC.OO. e a USTG para reivindicar "carga de traballo" para o sector naval e a construción dun dique flotante para Navantia, pero tamén servizos públicos de calidade e o cumprimento de compromisos pendentes coa bisbarra, como o saneamento da ría ou o enlace ferroviario ao porto exterior.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento