CC.OO. alerta da sinestralidade no transporte por estrada, con 400 condutores mortos ao ano en accidente vial

UGT recupera a proposta de crear a figura do axente de mobilidade para polígonos e zonas industriais
Comparecencia De CC.OO. En La Comisión De Seguridade Viaria
Comparecencia De CC.OO. En La Comisión De Seguridade Viaria
EUROPA PRESS
Comparecencia De CC.OO. En La Comisión De Seguridade Viaria

O secretario xeral da Federación de Servizos á Cidadanía de Comisiones Obreras (CC.OO.), Ramiro Otero, alertou da "importante porcentaxe" de accidentalidade que se rexistra no transporte por estrada e sinalou que, segundo os cálculos do sindicato baseándose nas estatísticas da Dirección Xeral de Tráfico, ao redor de 400 condutores profesionais falecen cada ano en España, aos que habería que sumar acompañantes e ocupantes doutros vehículos implicados no sinistro.

Durante a súa comparecencia na Comisión de Estudio sobre a Seguridade Vial, Otero admitiu que se deron "pasos significativos" para a redución dos sinistros in itínere e en misión de traballo, pero non así no que respecta á condución profesional. Así, destacou que a porcentaxe de accidentes de tráfico no sector do transporte por estrada é "importante", malia que os vehículos profesionais supoñen "só o 25 por cento do parque móbil".

Con estes datos, o responsable sindical subliñou que o transporte por estrada se converte no sector laboral coa sinestralidade "máis alta", por enriba doutros como a construción. Ademais, incidiu que, no seu conxunto, o traballo e o actual modelo produtivo resultan determinantes para os accidentes de tráfico, polo que suxeriu que as empresas cooperen coas administracións en medidas de análise, prevención e planificación.

Así mesmo, para o ámbito profesional, lanzou propostas concretas, empezando por áreas de descanso "máis seguras". "Se non hai vixilancia non se pode falar de área de descanso, é un aparcamento e punto", sentenciou Otero, quen denunciou que, neste tipo de casos —no que se atopa por exemplo, subliñou, a área de Guitiriz (Lugo)—, os camioneiros vense obrigados "a durmir cun ollo aberto".

Na liña, demandou "igualdade" nas condicións de traballo para os condutores procedentes doutros países e tamén apostou por elevar a inversión nas vías secundarias, para frear a sinestralidade neste tipo de estradas, posto que en autovías e autoestradas o número de accidentes "xa "baixou".

Os deputados de PSdeG, Pablo López Vidal, e de BNG, Teresa Táboas, agradeceron as súas propostas a Otero, ao tempo que coincidiron en que fai falta "moito análise" e en que queda "moito camiño por percorrer" para atallar esta problemática. Tamén o parlamentario popular Javier Escribano deu as grazas ao responsable sindical e manifestou o seu desexo de que se cumpra o novo plan de seguridade vial.

Axente de mobilidade

Pola súa parte, o secretario de Saúde Laboral e Medio da Comisión Executiva de UGT-Galicia, Carlos Bellas, destacou que mentres baixa a accidentalidade xeral con resultado de falecemento, entre 2009 e 2010 aumentaron as mortes en sinistros rexistrados mentres o condutor se dirixía ao seu lugar de traballo ou se desprazaba para cumprir unha misión laboral

Neste sentido, recuperou unha proposta que o sindicato realizou en 2006 e defendeu a creación da figura do axente de mobilidade, chamado a actuar como mediador entre transporte público, empresas e traballadores en polígonos e zonas industriais.

No seo da Comisión de Seguridade Vial, Bellas defendeu que hai experiencias previas ao respecto e que as funcións do axente laboral iríran "máis alá" de mirar e intentar cadrar horarios do transporte público, chegando na súa tarefa planificadora a establecer contactos para que traballadores que teñen o seu emprego na mesma zona poidan, por exemplo, aínda que non se coñezan previamente, compartir o seu vehículo.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento