Les més rendibles
Només quedarien una trentena: totes les subterrànies de la ciutat de Barcelona i les de major trànsit de viatgers. Renfe, però, proposa externalitzar el servei. Primer, amb informadores subcontractades (aquest personal no ven bitllets i es limita a explicar els usuaris com funcionen les màquines d’expendre bitllets). I segon, amb les concessions dels bars i cafeteries d’estació (a canvi de despatxar cafès i entrepans, també s’han de vendre tiquets).
La cancel·lació de la venda de bitllets es preveu fer a finals d’abril o principis de maig i els consistoris que podrien resultar afectats encara no en són coneixedors.
La feina pròpia i la d’altres
Els aproximadament 420 maquinistes del servei de Rodalies a l’àrea de Barcelona van fer el 2005 la seva feina i la corresponent a la de 40 companys seus per complir amb totes les necessitats del servei i cobrir l’ampliació de la C-7. És la manca de personal que denuncien els sindicats. En un mes qualsevol van completar fins a 761 jornades extra. Sobta que alguns conductors (un 5%) acumulen fins a 10 dies de més, cosa que implica reduir al mínim (a zero) els descansos.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios