El 20% d'alumnes de 6è de Primària suspenen

  • El català i el castellà són les matèries amb més estudiants amb nivell baix, segons indiquen els resultats de l'evaluació de les competències bàsiques.
  • La pública obté pitjors puntuacions.
Imagen de archivo de una profesora dando clase a sus alumnos.
Imagen de archivo de una profesora dando clase a sus alumnos.
Víctor Lerena / EFE
Imagen de archivo de una profesora dando clase a sus alumnos.

Prop del 20% dels alumnes de sisè de Primària que han hagut de passar l’avaluació de competències bàsiques ha demostrat tenir un nivell baix de català, castellà, matemàtiques i anglès o francès. Amb tot, aquest any la mitjana de les notes ha pujat. La Generalitat treballa ja en futurs canvis a les proves.

El 22,6% dels alumnes de sisè de Primària que s’han examinat (els infants amb necessitats educatives específiques n’estan exclosos) han demostrat tenir un nivell baix en llengua catalana i un 22,2% no han arribat al llindar mínim en llengua castellana. Són unes dades que col·loquen els resultats al nivell del 2009, després que al 2010 es modifiqués l’examen, "amb més dificultat per als alumnes", segons va indicar aquest dilluns el president del Consell Superior d’Avaluació, Joan Mateu.

Les matemàtiques, millor

Les matemàtiques han obtingut un millor resultat, amb el 18,5% dels examinats amb un nivell baix, cinc punts per sota del 2010. El 37,8% de l’alumnat ha demostrat tenir un nivell alt d’anglès, però, a l’altre extrem, el 21,8% presenta uns resultats de nivell baix. La millora en aquesta matèria es deu, en gran part, al fet que els textos de comprensió lectora (listening) es llegeixen tres vegades enlloc d’una. Només 505 alumnes s’han examinat de francès, i han obtingut un 76,9 (sobre 100) de puntuació mitjana. I un total de 75 alumnes han fet la prova d’aranès i han obtingut un 69,2%, nou punts per sota del 2009.

Tot i l’elevat nombre de casos amb un nivell per sota del desitjat, enguany, la nota mitjana de les proves ha pujat. S’hi han presentat més de 63.000 alumnes que han cursat sisè en escoles públiques, concertades i privades.

Diferències entre centres

En totes les matèries, els alumnes de centres públics han obtingut pitjors resultats. Mentre en les llengües catalana i castellana el resultat aconseguit és similar, en anglès la diferència és notable i arriba a tenir una nota mitjana 14 punts per sota dels centres privats. Ara bé, a les escoles exclusivament privades el 35,4% té un nivell alt de català, mentre que en llengua anglesa excel·leixen el 77,3% dels seus alumnes.

Els pares rebran els resultats al detall a casa i els centres també podran establir una comparativa amb d’altres escoles. "Podem saber de forma més individualitzada els trastorns lleus d’aprenentatge de cada alumne", aclaria aquest dilluns la directora general d’Educació Infantil i Primària, Alba Espot. La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va desvincular els resultats de la implantació de la sisena hora, També va apostar per "millorar la metodologia i la distribució dels temps".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento