Trànsit projecta deixar circular les motos pel carril VAO de la C-58

  • Experts i associacions s'hi oposen, però veuen bé altres mesures.
  • Com l'encariment dels peatges i la tarificació de l'aparcament per regular la mobilitat.
MOTOS
MOTOS
MOTOS

El Servei Català de Trànsit (SCT) valora la possibilitat que les motocicletes puguin circular pel carril BUS-VAO que s’està construint a la C-58, una opció que no ha estat gaire ben rebuda per entitats com l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) o la de Prevenció d’Accidents de Trànsit (PAT).

"És una infraestructura cara i rígida que s’està construint en nom del transport públic, però és una hipocresia", va assegurar a 20 minutos el president de la PTP, Ricard Riol. Al seu entendre, no és més que una "ampliació de l’autopista", que no afavorirà l’autobús, doncs l’haurà de compartir amb taxis, vehicles d’alta ocupació i, potser, motos.

En aquest sentit, el president de la PAT i enginyer de camins expert en transport, Ole Thorson, creu que com els autobusos no podran fer parades, el carril serà poc útil per millorar la congestió. A més, considera poc segur fer circular pel mateix carril busos i motos. "No em sembla molt bona idea posar en un mateix carril un autobús de 15 tones i una moto on la carcassa és el propi conductor", va afegir Riol.

El carril VAO és només una de les opcions per alleujar les retencions, però n’hi ha d’altres, com el ramp mettering, que ja s’utilitza en altres punts d’Europa i que consisteix a tancar momentàniament l’entrada de vehicles a una via per evitar que es col·lapsi.

En aquest sentit, Trànsit també aposta per tancar una sortida d’una via i l’entrada següent (sempre que no estiguin molt separades) per facilitar el trànsit de vehicles que volen entrar i sortir, una acció que genera congestions si hi ha un gran volum de cotxes. A la Ronda Litoral ja fa temps que s’opta per tancar les entrades en casos de congestió greus.

Una altra de les eines que es podria utilitzar per gestionar la mobilitat són els peatges. El tècnic del SCT, Óscar Llatje, destaca el poder dissuasori que tindria si s’accentua la diferència entre el preu de les hores vall i el de les hores punta.

"És una qüestió interessant però per ara la diferència no és suficient", sosté Thorson, qui afegeix que s’hauria de fer pagar tant els peatges com l’aparcament, tant a Barcelona com fora. "Si es fa pagar l’aparcament als polígons industrials i als parcs d’oficines i, al mateix temps, es millora el transport públic, es pot reduir el trànsit".

Aquest professor de la UPC recorda també que part de la recaptació es pot utilitzar per finançar el transport públic i aposta per relacionar-ho com es fa amb el cèntim de la gasolina per a la salut.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento