Un 28% més que el 2005
Des de principis d’any les carreteres ja s’han cobrat la vida de 85 persones, davant les 66 en 71 accidents del 2005. Un 28% més, és a dir, quasi una tercera part. Març està sent especialment tràgic: 33 morts fins ahir davant els 18 de l’any passat d’aquell mes.
Per demarcacions, Barcelona augmenta un 75% (de 20 a 35), Girona, un 72% (d’11 a 19) i Lleida se situa dins la mitjana (13 morts, amb un 30% més). Tarragona és l’única que baixa: de 25 a 18. De ferits greus, n’hi ha hagut un total de 32.
Olmos reconeix estar «amoïnat», més encara quan els sinistres han tingut lloc en punts diferents. El director de Trànsit creu que l’augment de controls i radars no seria la solució definitiva, però potser sí caldria redistribuir-ne algun. Olmos aposta per una major conscienciació dels conductors.
Mòbils i excés de velocitat
Encara que l’increment d’un 22% del nombre de morts a les carreteres catalanes «no té una explicació lògica», les causes genèriques dels accidents estan ben estudiades. Un 20% es produeixen per la distracció del conductor. Un altre 20%, per infraccions del codi de circulació. La velocitat inadequada (un excés, generalment) està en l’origen de tres de cada deu sinistres fatals. I una xifra similar, per la invasió del sentit contrari al de la circulació.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios