Quasi la meitat de parades de bus estan a la intempèrie

  • La manca de marquesines afegeix incomoditat a l'espera del transport.
  • Els pals solen ublicar-se en les voreres més estretes, però ni donen ombra ni aixopluguen.
Un del nous pals solars ubicats a la Gran Via, davant del Coliseum.
Un del nous pals solars ubicats a la Gran Via, davant del Coliseum.
P. C.
Un del nous pals solars ubicats a la Gran Via, davant del Coliseum.

Pràcticament la meitat de les parades d’autobús de Barcelona ciutat no compten amb marquesines, segons les dades que baralla l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT). De les 2.290 parades que tenen comptabilitzades, 1.247 són de marquesines i la resta són pals.

Amb l’entrada de la primavera i la millora del temps, el fet de no comptar amb un sostre que faci ombra durant l’espera a la parada hi afegeix més incomoditat. El mateix passa amb les pluges sobtades típiques d’aquesta època. De fet, els usuaris consultats per 20 minutos prefereixen que les parades que fan servir habitualment siguin marquesines, per la possibilitat de seure i aixoplugar-se, però coincideixen a valorar "positivament" el servei de transport barceloní i no donar excessiva importància a la tipologia de la parada. A Madrid, però, el percentatge de parades sense marquesina (15%) és inferior al de Barcelona.

El fet d’incorporar pals està molt lligat a la manca d’espai a les voreres per col·locar-hi una estructura més voluminosa i també a la tipologia del carrer, recorda l’EMT. De fet, els nous pals que ha inserit TMB i que incorporen plaques solars, han estat l’opció escollida per a introduir-los en carrers tant centrals com la Gran Via o la Rambla.

Aquests tenen una forma corba a la seva part superior, on estan les plaques, les quals funcionen com una mena de petita visera que dóna la possibilitat d’aconseguir un tros d’ombra a qui espera. L’EMT també recorda que l’opció de posar marquesina o pal està sovint vinculada al fet que la parada sigui de principi i final de línia (on s’opta per la marquesina) o bé una parada intermitja, on la majoria d’usuaris baixen o hi ha poc temps d’espera (aquí es tria posar-hi el pal).

Informació a l’usuari

De la flota d’autobusos de Barcelona, formada per un miler de vehicles, uns 800 estan preparats amb un sistema d’informació a l’usuari (SIU). Al mateix temps, unes 200 marquesines incorporen una pantalla de informació al viatger (PIU) que les persones cegues també poden fer servir si les activen amb un comandament amb el que també poden escoltar una veu a l’interior dels autobusos.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento