Comunitat Valenciana

La AVM3J espera que la llei de seguretat ferroviària evite "un accident tan brutal"

  • Per a la presidenta de l’associació, Rosa Garrote, es tracta d’una norma que “era imprescindible”.
  • Un dels seus objectius ha sigut "evitar en la mesura que siga possible que poguera tornar a succeir”.
Décimo aniversario del accidente de Metrovalencia
Décimo aniversario del accidente de Metrovalencia
GVA - Archivo
Décimo aniversario del accidente de Metrovalencia

La presidenta de l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J), Rosa Garrote, ha mostrat la seua satisfacció després d'aprovar-se en les Corts la llei de seguretat ferroviària perquè "era imprescindible" i confia que contribuïsca per a "fer en la mesura que siga possible més difícil que un accident tan brutal com l'ocorregut el 3 de juliol de 2006 no torne a succeir". En el sinistre van morir 43 persones i 47 van resultar ferides.

Així s'ha pronunciat Garrote en declaracions als mitjans després d'assistir com a públic al ple en el qual s'ha aprovat la citada llei, amb el vot a favor de tots els grups menys el PP, que s'ha abstingut. La presidenta de l'associació ha elogiat que no hi haja hagut cap vot en contra perquè "s'entén que cada partit, cada persona pot tenir una idea, però el missatge a transmetre era que és important aprovar la llei".

Una vegada asseguts els punts, ha dit, "es pot anar treballant per a seguir millorant" la norma a través del seu desenvolupament amb les aportacions "de les persones enteses en seguretat", destacant que existeix "el compromís polític que va a ser consensuat amb sindicats, treballadors i persones i entitats que entenguen en la matèria", per a fer que en el dia a dia "la circulació ferroviària siga més segura".

"Estem satisfets, legislar la seguretat era imprescindible, estem contents", ha recalcat, per a agregar que la principal reivindicació de l’AVM3J ha sigut, a més de posar en marxa una recerca sobre l'ocorregut en l'accident, "evitar en la mesura que siga possible que poguera tornar a succeir i regular la seguretat és un pas imprescindible per a evitar aqueix possible accident".

Així, ha destacat "la satisfacció que aquests 12 anys de denúncia, de reivindicar aquest punt, per fi han arribat a la seua fi i ha acabat tan positivament en la creació d'aquesta llei de seguretat".

Pendents de la via judicial 

"En 2015 es va donar el reconeixement polític i institucional, el social havia sigut aconseguit anteriorment, i ara ens queda la recerca judicial", ha admés Garrote, que assenyala que en aquest àmbit l'actuació de l'associació "està més fitada" perquè ni poden ni pretenen influir en decisions judicials".

Sobre aquest tema, ha assegurat que en aquest moment estan "molt satisfets amb que l'Audiència Provincial haja ordenat a la jutge seguir la recerca ja amb la finalitat d'anar a judici i molt contents amb que en aquest judici se senten en la banqueta els directius de FGV i no solament es condemne al conductor".

"Pensem que els responsables de la gestió, evidentment, són els directius, les persones que prenen les decisions i s'han d'asseure en la banqueta per a donar explicacions d'aqueixes decisions", ha conclòs.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento