Comunitat Valenciana

Ford i UGT pacten un ERTO a Almussafes amb el 80% del salari brut per a les plantes de motors i vehicles

  • VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)
Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes
ARCHIVO
Planta de Ford a Almussafes

La direcció de Ford Almussafes ha arribat aquest dilluns un acord amb UGT -sindicat majoritari en la factoria valenciana- per a escometre un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) en les mateixes condicions que es van negociar per a l'últim ERTO que va finalitzar al juliol: l'empresa completarà fins al 80% del salari brut i el 100% de les pagues, vacances i antiguitat dels treballadors.

L'acord, que ha sigut rebutjat per la resta de sindicats, es firmarà aquesta vesprada a les 15.00 hores, segons ha avançat a Europa Press el secretari general d'UGT en la planta, Carlos Faubel.

El pacte contempla també que les parades de producció els dies 10, 11 i 12 d'octubre per als torns diürns i el 9, 10 i 18 d'octubre per al torn de nit seran declarats com a 'jornades industrials' -vacacances- tal com arreplega el conveni pactat en 2007.

L'ERTO estableix parades de producció de nou dies en la planta de vehicles i 13 dies en la planta de motors, que es portaran des d'aquest divendres 9 de novembre fins al 31 de gener de 2019, davant la baixada de vendes que afronta la companyia.

En aquest context, la multinacional nord-americana va avançar el passat mes d'octubre plans d'ajust nord-americà per a totes les seues fàbriques a Europa, on analitzarà la situació "planta per planta" per a reduir costos amb l'objectiu de "tornar a ser rendible a partir de 2019".

CCOO RECLAMA "GARANTIES" I EL 100% DEL SALARI

Per la seua banda, el secretari general de CCOO en Ford Almussafes, José Arocas, considera "insuficient" que en aquest ERTO l'empresa únicament complemente fins al 80% del salari dels treballadors -el 70% ho aporta el Servici Públic Estatal d'Ocupació (SEPE), a través de l'atur-.

Aquest ERTO, ha avisat Arocas, suposa que els empleats a més de deixar de percebre el 20% del seu salari, que generaran una nova obertura d'atur i que en tindre dos pagadors, -el SEPE i l'empresa-, la seua declaració la renda els eixirà a cobrar menys o fins i tot a pagar.

A més, ha lamentat que la direcció de Ford Almussafes no ha oferit "cap garantia" a la plantilla de cara al futur. "A partir del 31 de gener, garanties cap, no les dóna ni el Papa, és el que ha venut a dir la companyia", ha censurat Arocas.

INTERSINDICAL RECLAMA EL 100% DEL SALARI

En la mateixa línia s'ha pronunciat Paco González d'Intersindical Valenciana, sindicat que també s'ha posicionat en contra de l'acord entre la direcció i UGT. Al seu juí, és "incomprensible" que tot el pes recaiga en la plantilla, "i més tenint en compte els beneficis de més de 575 milions d'euros que ha obtingut la companyia en els últims anys", ha recordat.

González ha criticat que el compromís "tacany" de Ford de complementar el salari dels treballadors fins al 80% i ha exigit que es complete fins al 100%.

CGT ADVOCA PER REDUIR LA CÀRREGA DE TREBALL UN 16%

També el portaveu de CGT, Mariano Bosch, s'ha mostrat en contra de l'ERTO i ha lamentat que l'empresa "en cap moment ha donat cap xifra de la baixada de volums en el mercat dels models que es fabriquen en la planta d'Almussafes".

Segons el responsable sindical, es coneixen les xifres generals però no s'han detallat les corresponents a la factoria valenciana. En tot cas, per a evitar l'ERTO, CGT planteja reduir la càrrega de treball entre novembre i gener un 16%, de manera que la plantilla treballe al 84%.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento