Comunitat Valenciana

Mercadona obrirà el seu primer centre de Coinnovació a Portugal en el segon trimestre de 2017

  • Tindrà una extensió de més de 1.000 metres quadrats i se sumaran als dels 12 centres d'aquest tipus que la companyia gestiona actualment a Espanya.
  • Desenvoluparà amb els clients productes d'acord als seus gustos per a introduir millores i llançar innovacions en els 5 negocis  comercialitzats.
  • Només l'any passat es van realitzar 5.500 sessions amb els clients en els centres de coinnovació que la companyia té a tota Espanya.
Centro de Coinnovación de Perfumería en Valencia (España)
Centro de Coinnovación de Perfumería en Valencia (España)
MERCADONA
Centro de Coinnovación de Perfumería en Valencia (España)

Mercadona ha decidit obrir, en el segon trimestre de 2017, el seu primer centre de Coinnovació a Portugal, concretament a la ciutat de Matosinhos. Este macro laboratori d'idees tindrà una extensió de més de 1.000 metres quadrats i se sumaran als dels 12 centres d'aquest tipus que la companyia gestiona actualment a Espanya.

En un comunicat, la companyia ha explicat que aquest centre de Coinnovació s'ubicarà a l'Avinguda Menéres, en Matosinhos i permetrà a la companyia col·laborar i inspirar-se en els seus clients, 'Caps', per a adaptar la seua oferta als hàbits del consumidor portuguès. Gràcies a la seua dimensió, disposarà no només de sales de degustació de producte, sinó també de cuines per a les sessions participatives amb ells.

Per això, desenvoluparà conjuntament amb ells productes d'acord als seus gustos, detectarà les seues necessitats en els productes que conformen la seua cistella del mercat i podrà, d'aquesta manera, introduir millores i llançar innovacions en els cinc negocis que engloben tots els productes comercialitzats per la cadena: alimentació (Frescos i Secs), begudes, neteja de la llar, higiene personal i cura de mascotes.

Segons ha explicat el directiu del Departament de Prescripció de la companyia, Armando Delgado, el fet de posar en marxa a Portugal un Centre de Coinnovació respon "a la necessitat de donar resposta a un dels nostres majors reptes" que és "el de ser capaços de sorprendre els nostres 'Caps' portuguesos amb productes innovadors desenvolupats amb i per a ells".

Un model col·laobratiu

El Model de Coinnovació és una de les principals característiques diferenciadores de Mercadona. La cadena espanyola segueix una estratègia d'aprendre amb els clients que utilitzen els seus productes, escoltar els seus comentaris i innovar amb ells.

"Som conscients de la necessitat de col·laborar estretament, d'escoltar els seus suggeriments i d'aprendre d'ells, relació clau per a poder oferir-los productes no només amb una seguretat alimentària total, sinó amb una altíssima qualitat i al preu més baix possible", ha assenyalat la directora Relacions Externes Portugal de Mercadona, Elena Aldana, qui ha indicat que només l'any passat es van realitzar 5.500 sessions amb els clients en els centres de coinnovació a Espanya.

Al mateix temps que s'involucra als clients en el procés d'innovació, Mercadona treballa directament amb els seus proveïdors per a introduir nous productes i millores en els ja existents pel que des de la companyia destaquen que els productes comercialitzats per Mercadona són dissenyats a mida pels consumidors, el que fa que es mantinguen "temps al mercat".

De fet, i d'acord amb l'estudi 'El Valor de la Innovació Conjunta', fet per l'Institut Cerdà, la taxa d'èxit dels nous productes llançats per Mercadona és del 82%, mentre que la mitjana del sector és del 24%.

En la pràctica, a Espanya, el Model de Coinnovació es plasma a través dels 12 centres d'innovació conjunta, en els que Mercadona treballa amb 125 interproveïdors i amb més de 1.000 persones que són les que es dediquen a la innovació en diferents àrees: producte, processos, canvis organitzacionals i prescripció.

Projecte de Mercadona a Portugal

Mercadona va anunciar fa poc la posada en marxa del seu pla d'internacionalització amb l'entrada al mercat portuguès. El seu objectiu és obrir les quatre primeres botigues en 2019 amb una inversió inicial de 25 milions d'euros i preveu crear entorn de 200 llocs de treball en esta primera fase d'expansió.

Per això, la companyia ha iniciat ja el procés d'incorporació i formació dels primers 150 directius que lideraran aquest projecte que estaran immersos durant 18 mesos en un programa de formació propi en el qual Mercadona invertirà més de 50.000 euros per treballador.

Durant el procés rebran formació específica en el Model de Qualitat Total de Mercadona, habilitats directives i lideratge, i tindran un procés d'immersió en els diversos departaments de l'empresa.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento