València aprofita la Marató per a promocionar-se com a destinació turística esportiva

València aprofita la Marató per a promocionar-se com a destinació turística esportiva

València aprofita la Marató per a promocionar-se com a destinació turística esportiva
València aprofita la Marató per a promocionar-se com a destinació turística esportiva (TURISMO VALENCIA)
Ampliar
  • La València Tourist Card en format polsera acostarà els atractius turístics de la ciutat als esportistes i als seus acompanyants.
  • Està prevista l’arribada de representants d’un total de 89 països, així com de les 50 províncies espanyoles.
  • La Fundació Turisme València ha inclòs aquest esdeveniment entre les seues accions promocionals de la ciutat com a destinació esportiva.

La Fundació Turisme València, la Fundació Trinidad Alfonso i Viajes Transvia s'han unit per a promocionar la ciutat com a destinació turística i esportiva, amb motiu de la trentè setena Marató València Trinidad Alfonso EDP que se celebra el diumenge 19 de novembre, organitzada per la SD Correcaminos i l’Ajuntament de València, i que espera rebre uns 45.000 visitants.

Ambdues fundacions, juntament amb l'agència de viatges, estan duent a terme accions específiques davant la prevista arribada de milers de turistes, corredors i acompanyants, que, amb motiu d'aquest esdeveniment esportiu, visiten a València durant el cap de setmana.

La primera tinent d'alcalde de l'Ajuntament de València i presidenta de la Fundació Turisme València, Sandra Gómez, ha destacat la importància que té per al turisme de la ciutat la celebració d'aquest tipus d'esdeveniments esportius que, per la seua consolidació, atrauen un gran nombre de visitants.

Destinació esportiva

Així, ha declarat que "les 37 edicions de la Marató València han convertit aquesta jornada en una trobada de referència per a molts afeccionats i professionals, que any a any, es donen cita en la ciutat". "És una excel·lent oportunitat, tant per als qui participen per primera vegada com para els qui reiteren la seua visita, de descobrir i conèixer els diferents atractius i recursos que València ofereix, també com a destinació esportiva, a més de gaudir de noves experiències a nivell de cultura, gastronomia o oci", ha afegit.

Per la seua banda, la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Teixidor, principal col·laboradora de la prova, va recordar que "el creixement nacional i internacional de la prova cada any és major per l'aposta de l'organització a promocionar València Ciutat del Running fora de les nostres fronteres i per l'elevat nivell de l'esdeveniment". "Volem seguir cuidant al corredor millor que cap altra marató i aquest acord turístic per a beneficiar a visitants i valencians és un gran pas més en el nostre objectiu", ha agregat.

Per la seua banda, el director comercial de Viajes Transvia, José Pablo Vázquez, ha declarat que "des de fa quatre anys -quan es van convertiren en l'agència de viatges coordinadora de la Marató València-, s'ofereix als participants en proves esportives una oferta ajustada i adaptada a les seues necessitats concretes, i que són diferents a les de qualsevol altre tipus de visitant".

Avantatges i descomptes

"En aquesta edició hem volgut anar un pas més enllà. Per açò, conjuntament amb la Fundació Turisme València, proposem dues 'experiències' orientades als corredors i els seus acompanyants, perquè puguen maximitzar la seua visita a València: el bus runner -amb el qual prèviament podran recórrer els 42km de la marató, i descobrir la ciutat- i el Brunch eixida Marató,  a força de producte local per a gaudir de l'eixida de la marató, des d'unes vistes privilegiades en la Torre de França, gaudint de la millor gastronomia valenciana", ha explicat.

Els participants inscrits en la Marató, així com els seus familiars o acompanyants, disposen d'avantatges i descomptes gràcies a la "Polsera del Corredor": una València Tourist Card en format polsera, amb l'objectiu d'acostar els atractius turístics de la ciutat als esportistes. Quasi mig centenar de llocs d'atractiu turístic i diferents activitats, així com restaurants, estan inclosos en aquests beneficis i avantatges per als visitants, contribuint al desig de l'organització de ser la marató amb millor tracte al corredor.

Representants de 89 països

Augmentant any rere any el cens de corredors, també s'incrementa el percentatge de visitants i, per tant, de riquesa i benefici per als protagonistes d'aquest esport turístic. Enguany, participants de la marató representant a un total de 89 països, així com de les 50 províncies espanyoles. En total, prop del 65% dels participants procedeixen de fora de la Comunitat Valenciana: més del 32% procedeixen d'altres països i el 33% de la resta d'Espanya.

De la mateixa forma que funciona una 'touristcard', aquelles persones que obtinguen la polsera, unipersonal i intransferible, gaudiran d'avantatges per a gaudir i descobrir València a través d'excursions, visites guiades, restauració, compres i activitats d'oci.

Així, tindran descomptes les entrades per a la Ciutat dels Arts i els Ciències, activitats turístiques i restaurants, promociones 2x1 en visites guiades i entrada gratuïta a Museus Municipals i llocs d'interés turístic són alguns dels avantatges que podran beneficiar-se. La polsera, així mateix, substitueix al tradicional tiquet amb el qual els participants podran gaudir de la Paella Party que se celebrarà el dissabte 18 a partir de les 13 hores.

A més, amb la proximitat del primer aniversari de la les Falles com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat es plantarà en els voltants del Museu Príncep Felipe la falla homenatge que Ximo Esteve va realitzar amb motiu de la declaració de la UNESCO, i en la qual podem veure els elements principals de la festa fallera.

Prop de 20.000 inscrits

D'altra banda, també han explicat que hi ha ja prop de 20.000 inscrits en la Marató i més de 8.500 en el 10K i cada any amb una major presència de participants que vénen a València Ciutat del Running. En aquest 2017, un total de 12.439 corredors arribaran des de fora de la Comunitat Valenciana per a gaudir de la Marató València, mentre 2.961 ho faran per a córrer el 10K València, que se celebrarà de forma paral·lela.

Prenent com a referència l'últim estudi del IVIE (Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques) en la Marató, cadascun dels maratonians espanyols vinguts de fora de la Comunitat Valenciana, enguany seran 6.402 en Marató i 1.887 en 10K, vindran en un grup de tres persones de mitjana. Quant als corredors internacionals, 6.037 en Marató i 1.074 en 10K, el IVIE va calcular que viatjaran a València Ciutat del Running 2,8 integrants.

Aquests barems, reporten al voltant de 24.800 visitants espanyols i aproximadament 19.900 internacionals que aprofitaran el cap de setmana de la Marató per a descobrir València, tots els racons de la ciutat i visitar els monuments més emblemàtics.
L'esdeveniment, organitzat per l'Ajuntament de València i SD Correcaminos, és la primera marató espanyola que compta amb l'Etiqueta d'Or de l'Associació Internacional de Federacions d'Atletisme (IAAF, per les sigles en anglés).

Consulta aquí más noticias de València.

Síguenos en Facebook para estar informado de la última hora:
Publicada en la dirección url http://www.20minutos.es/noticia/3187071/0/valencia-aprofita-la-marato-per-a-promocionar-se-com-a-destinacio-turistica-esportiva/ accede a la noticia online capturando este código en tu móvil Código QR