Comunitat Valenciana

Ribó creu possible un acord sobre la V-21 amb "xicotets" canvis que afecten menys l'horta

  • L'alcalde assegura que els canvis que plantegen l'Ajuntament i la Generalitat Valenciana farien també "més barata" l'actuació.
  • "Pensem que ampliar a tres carrils no implica expropiar quinze metres" diu, alhora que considera que amb "vuit metres i no amb quinze" seria suficient.
  • Descarta l'entrada nord al port a partir d'un branc des de la V-21 i afirma que eixa infraestructura és una cosa que "no poden suportar els poblats marítims".
Joan Ribó en una imatge recent
Joan Ribó en una imatge recent
AYUNTAMIENTO DE VALENCIA
Joan Ribó en una imatge recent

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha considerat este dimecres possible arribar a un acord amb el Ministeri de Foment respecte al projecte d'ampliació de l'autovia V-21 en l'entrada a València des de Puçol i Alboraia amb la inclusió de "xicotets" canvis que suposen menys afecció als terrenys de l'horta contigus.

Així, ha assenyalat que es poden dur a terme "modificacions d'obra" encara que els treballs s'hagen adjudicat i ha apuntat que els canvis que plantegen l'Ajuntament i la Generalitat farien també "més barata" l'actuació. Igualment, el primer edil ha descartat l'entrada nord al port a partir d'un branc des de la V-21 i ha afirmat que eixa infraestructura és una cosa que "no poden suportar els poblats marítims" de la ciutat.

Ribó s'ha pronunciat d'esta manera en la roda de premsa oferida per a presentar els pressupostos de l'Ajuntament de València per a 2018, preguntat per si hi ha possibilitat de canviar el projecte d'ampliació de la V-21 per a atendre als canvis que sol·licita el consistori amb la finalitat de que tinga menor afecció sobre l'horta.

El responsable municipal ha recordat que el consistori i l'administració autonòmica estan a l'espera de celebrar una reunió amb la Secretaria d'Estat d'Infraestructures, Transport i Vivenda per a abordar eixe tema. Ha explicat que la trobada que havia previst inicialment, per a divendres passat, es va haver d'anul·lar per motius d'agenda d'este departament ministerial i que s'està a l'espera d'una nova convocatòria.

Joan Ribó ha afirmat que mentre se segueix "treballant a fer una proposta que no canvie significativament el projecte" però que supose menor afecció a l'horta i que no contemple una entrada al futur accés nord al port. "Estem a l'espera que Madrid ens cride per a posar-nos d'acord", ha apuntat. L'alcalde ha considerat que hi ha possibilitats d'arribar a un "acord fàcilment". En este sentit, ha reiterat la seua posició a favor d'ampliar la V-21 en l'entrada a València de dos a tres carrils però ha insistit que s'ha d'escometre eixa actuació amb poca afecció als terrenys d'horta pròxims.

"Pensem que ampliar a tres carrils no implica expropiar quinze metres", ha asseverat sobre este tema, alhora que ha indicat que amb "vuit metres i no amb quinze" seria suficient. "Per tant, ací es pot fer una reducció significativa", ha declarat. De la mateixa manera, Ribó ha repetit que la posició de l'Ajuntament de València descarta una via de per a connectar amb l'accés nord al port de la ciutat i ha destacat que eixa infraestructura no està contemplada en el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) i que no la suportarien els poblats marítims.

"Modificats d'obra"

Preguntat per si és possible plantejar i mantindre les "xicotetes modificacions" del projecte de les quals parla si este s'adjudica pròximament, ha respost que sí. "El ministre -de Foment, Iñigo de la Serna- sap perfectament que hi ha modificats d'obra. Nosaltres no plantegem grans canvis. Hi ha modificats d'obra que són fàcils de fer, sobretot, quan no encarixen el projecte sinó que ho abaratixen", ha declarat l'alcalde.

Joan Ribó ha afegit referent a açò que "reduir les expropiacions en una part significativa", en agafar menys metres per a fer els tres carrils d'ampliació, "disminueix l'afecció a l'horta i no encareix el projecte perquè ho abaratix". "És molt fàcil de fer", ha insistit.

D'altra banda, preguntat per si l'ampliació de la V-21 es podria haver plantejat com a "Cavall de Troia" per a executar l'entrada nord al port, el primer edil ha dit que no ho sap i ha repetit que l'Ajuntament de València defèn de manera "molt ferma" que este accés "és una afecció que no poden suportar els poblats marítims".

"Opinions diferenciades"

Per açò, ha estimat que "no té cap sentit dissenyar algunes obres pensant en això". Així mateix, respecte a si ha parlat amb el president de l'Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, sobre la construcció de l'accés nord al port, Ribó ha respost que "el president del port és el president del port" i ell "l'alcalde de València".

Així, ha agregat que com tal sap "molt bé" el que indica el PGOU. Ha comentat que ha parlat "alguna vegada" amb Martínez, amb qui ha dit tindre "molt bona relació", sobre esta infraestructura i que tots dos han mantingut "opinions diferenciades". "Nosaltres en el municipi de València no contemplem cap reserva de sòl per a una ampliació nord i ho volem deixar ben clar. No és suportable per als poblats marítims qualsevol ampliació i accés nord que els afecte", ha insistit Joan Ribó.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento