Comunitat Valenciana

Foment anuncia la posada en tensió el 20 de novembre de la variant Vandellós-Tarragona del Corredor Mediterrani

  • El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat este dimarts que Adif Alta Velocitat posarà en tensió el 20 de novembre la nova variant ferroviària Vandellós-Tarragona del Corredor Mediterrani i la seua connexió amb la línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa.

Així ho ha indicat durant la seua participació en la conferencia-col·loqui organitzada pel diari Las Provincias a València, en la qual ha assenyalat que en matèria d'infraestructures ferroviàries el Corredor Mediterrani és la "xiqueta bonica" del seu departament, se li destina una "inversió extraordinària" i les coses "van raonablement bé".

S'ha referit a la "fita" que suposarà la posada en tensió de la variant Vandellós-Tarragona, que segons han detallat des de Foment s'electrificarà a 3.000 i a 25.000 volts la línia aèria de contacte (catenària) i els sistemes associats en una longitud de 56,5 quilòmetres al seu pas pels termes municipals de Vandellós, l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig del Camp, Vinyols i Els Arcs, Cambrils, Vila-seca, Reus, Constanti, Els Pallaresos, Perafort, El Morell, Vilallonga del Camp, Alcover i La Secuita.

La posada en tensió de la línia aèria de contacte és un pas imprescindible per a la posada en servici d'esta infraestructura, que amb una inversió d'al voltant de 650 milions d'euros (IVA inclòs), és estratègica per al desenvolupament i la configuració del Corredor Mediterrani.

30 MINUTS MENYS EN EL TRAJECTE VALÈNCIA-BARCELONA

La seua entrada en funcionament generarà importants beneficis per als servicis de viatgers que circulen pel sud de Catalunya i l'eix de Llevant, fomentant el desenvolupament d'una zona socialment i econòmica estratègica i incrementant de forma significativa la capacitat i operativitat per a tot tipus de trànsits en un tram equipat actualment amb via única, la qual cosa suposarà, entre altres avantatges, una reducció de 30 minuts en el temps de viatge per ferrocarril entre Barcelona i València.

A més, la seua entrada en funcionament permetrà eliminar l'actual traçat en via única per la zona costanera del sud de Tarragona amb els consegüents beneficis de seguretat i permeabilitat del ferrocarril per als municipis i els seus ciutadans. Amb la pròxima finalització de les obres, prevista per a finals d'enguany, es permetrà iniciar al gener de 2018 el període de proves.

En el període 2007-2013 el tram Vandellós-Tarragona va rebre 21,3 milions d'euros de cofinançament a través de les ajudes RTE-T (Xarxes Transeuropees de Transport) i en el període 2014-2020 va a ser cofinançat amb 44,4 milions d'euros pel Mecanisme 'Connectar Europa'.

ALTRES TRAMS DEL CORREDOR

El ministre ha desgranat també l'estat de la resta de trams d'esta infraestructura i ha explicat que en el tram Castelló-Vandellós s'han rescindit ja els dos contractes previs per a poder licitar "com més prompte millor" el projecte.

Ha precisat, davant la reclamació d'una nova plataforma en este tram que no és necessària perquè l'ocupació actual és del 17% i la projecció futura se situa en el 26%, amb el que la nova via costaria més de 2.500 milions d'euros per a reduir el trajecte en a penes 10 minuts i tindre "dos plataformes buides la major part del temps".

En el cas del tram Castelló-València, ha indicat que continua el període de proves, que s'ha allargat més del previst per l'ús de tecnologies pioneres, i ha indicat que ací sí hi haurà una nova plataforma perquè es pot preveure "certa saturació".

També ha indicat que el tram Xàtiva-L'Alzina està al 85% i una vegada s'acaben les obres el trajecte València-Alacant podrà fer-se en una hores. A Múrcia, ha indicat, presenta "algunes dificultats" per raons alienes a l'execució de l'obra.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento