Comunitat Valenciana

L'ús d'habitatge turístic genera més de 2.600 milions d'euros a la Comunitat Valenciana des de 2015

  • L'ús de l'habitatge turístic ha generat més de 2.600 milions d'euros a la Comunitat Valenciana en els dos últims anys, segons l'IV Baròmetre del Lloguer Vacacional a la Comunitat Valenciana elaborat per la companyia HomeAway, que reflecteix un increment de 992 milions en relació amb les dades de l'estudi anterior de 2015 (1.964 milions).
Lloguer vacacional
Lloguer vacacional
HOMEAWAY
Lloguer vacacional

Així ho ha assegurat el director de Comunicació de l'empresa de lloguer vacacional, Joseba Cortázar, durant una roda de premsa este dimarts a València en la qual s'han presentat les dades de l'últim baròmetre realitzat per la mercantil en col·laboració amb l'Universitat de Salamanca.

Esta quarta edició de l'estudi conté com a novetat la comparativa respecte al realitzat en 2015. Entre les seues principals conclusions, destaca que l'habitatge turístic ha sigut utilitzat en més de 3,7 milions de viatges per usuaris residents a Espanya de 18 a 65 anys, dada que supera en un milió els de 2015.

Cortázar ha assenyalat que la vivenda turística és un allotjament "complementari a hotels" posat que, segons l'estudi, un 86% dels espanyols enquestats contracten tant una modalitat com una altra mentre que solament el 14% utilitza estos lloguers de forma exclusiva. Així mateix, ha destacat que el nombre de viatges realitzats en els dos últims anys s'ha mantingut tant entre els usuaris de l'habitatge turístic i els que simultanegen l'habitatge turístic i hotel, sent 5,9 i 6,3 viatges, respectivament.

Respecte al nombre de nits, els qui s'allotgen en habitatge turístic van contractar 6,8 nits en 2017, un nombre inferior enfront de les 7,7 nits de 2015. No obstant açò, segueix sent una xifra superior en comparació d'aquells que opten per l'hotel, amb 3,3 nits en 2017.

EL PERFIL DE L'USUARI

Pel que fa al perfil de l'usuari d'habitatge turístic a la Comunitat, Cortázar ha assegurat que hi ha una major proporció de famílies (61%), seguit per les parelles (23%) i els grups d'amics (14%). En el cas dels hotels, els clients més habituals són les parelles (46%) i les famílies (43%). Així mateix, ha assenyalat que les principals fonts utilitzades pels usuaris per a aconseguir allotjament són els portals especialitzats i per recomanació.

El baròmetre també reflecteix la disposició a recomanar l'allotjament, és a dir, la satisfacció de l'usuari que és alta, més concretament un 4,1 sobre 5, una mica major que la dels usuaris d'hotels (3,9) i respecte a 2015 (4,08). Així mateix, assenyala que els usuaris d'habitatge turístic publiquen un nombre major d'opinions que els de hotels i que les dos modalitats concentren un elevat nombre d'opinions positives amb el 98% i 94%, respectivament.

PREDOMINA L'HARMONIA VEÏNAL

Respecte a la conflictivitat amb els veïns, el baròmetre mostra que un 99% no va tindre problemes en 2017 en els habitatges turístics enfront d'un 98% en els hotels. No obstant açò, en ser preguntat sobre esta qüestió, Cortázar ha assenyalat que "l'enquesta solament és als usuaris" però ha insistit que estos "són dades generalitzades que s'han fet en una enquesta amb una representativitat i amb una mostra i preguntes concretes per a saber qual és la realitat generalitzada".

Encara així el director de Comunicació d'HomeAway, no ha negat que puguen haver-hi casos concrets en zones concretes on sí hi haja conflictes entre els usuaris d'habitatges turístics i el veïnat. "Fins a on nosaltres sabem València no té una problemàtica com la de Barcelona", ha assegurat.

DESPESA MITJANA EN HABITATGE TURÍSTIC

En relació amb l'impacte turístic, l'última edició del baròmetre apunta al fet que els usuaris d'habitatge turístic a la Comunitat Valenciana generen una despesa major que els que s'allotgen en hotel, 2.740 euros enfront de 1.369 respectivament. Així mateix assenyala que les compres i les consumicions van representar el 56% d'eixe gastos en usuaris de lloguer vacacional.

Cortázar ha afirmat que el sector "s'ha desenvolupat en poc temps de forma important" i ha assenyalat que la Comunitat Valenciana és la "quarta destinació més important en termes d'oferta" en HomeAway.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento