Comunitat Valenciana

Aprovada la nova llei que no permet l'existència de més d'una VTC per cada 30 autoritzacions de taxi

  • Les Corts Valencianes han aprovat este dijous la Llei del Taxi de la Comunitat Valenciana -amb els vots a favor de PSPV, Compromís, Podem i dels diputats No Adscrits i en contra del PP i Cs- que, entre altres coses, assenyala que no podrà existir més d'una autorització per a arrendament de vehicles amb conductor (VTC) per cada 30 autoritzacions de transport públic de viatgers en vehicles de turisme (taxi) a la Comunitat Valenciana.
Imatge d'arxiu d'un taxi
Imatge d'arxiu d'un taxi
EUROPA PRESS
Imatge d'arxiu d'un taxi

Concretament, la norma especifica que els òrgans competents per a atorgar autoritzacions d'arrendament de vehicles amb conductor (VTC) denegaran les sol·licituds quan la relació entre el nombre d'existents a la Comunitat Valenciana i el de les de transport públic de viatgers en vehicles de turisme (taxi) domiciliades en este territori siga superior a una d'aquelles per cada 30 d'estes.

Així mateix, el text permet a les persones físiques titulars de diverses autoritzacions de taxi continuar en possessió de les mateixes si en el termini de sis mesos, des de l'entrada en vigor de la Llei, adscriuen vehicle adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.

També especifica que el servici de taxi es realitzarà prèvia autorització administrativa expedida per la Conselleria o pels ajuntaments els municipis dels quals no s'hagen integrat en un àmbit territorial superior per a la prestació del servei. Les autoritzacions s'atorgaran en favor de persones físiques que solament podran ser titulars d'una única autorització i per a un vehicle. En ningun cas podran atorgar-se autoritzacions de forma conjunta a més d'una persona ni a comunitats de béns.

A més, apunta que a les noves autoritzacions se'ls adscriurà un vehicle de fins a dos anys d'antiguitat i no podran concedir-se quan la relació entre el nombre de taxis i milers d'habitants en un municipi excedisca l'unitat. I si no excedira la ràtio solament podran atorgar-se autoritzacions en casos "degudament justificats per raons de demanda".

Així mateix, permet a les persones físiques titulars de diverses autoritzacions de taxi continuar en possessió de les autoritzacions si en el termini de sis mesos, des de l'entrada en vigor de la Llei, adscriuen vehicle adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.

La Llei també arreplega, entre altres novetats, que en règim general s'autoritzaran vehicles de 5 places i de 7 per a vehicles adaptats, però en casos excepcionals, com en municipis o àrees de prestació conjunta, situats en zones rurals de l'interior, s'autoritzaran vehicles de nou places, sempre que concórreguen raons d'interés públic per a açò.L'antiguitat dels vehicles que presten servici de taxi no excedirà de 12 anys i la norma contempla la creació de la figura dels Centres de Distribució dels Servicis del Taxi, on s'ofereix la possibilitat als taxistes d'agrupar-se en una societat o cooperativa per a poder concentrar l'oferta dels seus servicis i millorar la comercialització.

"NO CONVENÇ"

Durant la fixació de posicions, la diputada de Cs María José García ha insistit que esta norma no obeïx a les necessitats i problemes del sector i ha lamentat que el text deuria estar "més consensuat" i que "no convenç a ningú", per la qual cosa ha suspès esta llei.

Per a César Jiménez de Podem, encara que la norma és potser "millorable", ha admès que hi ha descontent en el sector però ha subratllat que els taxistes de diferents associacions els han traslladat la seua "satisfacció" per l'aprovació d'algunes esmenes per a millorar el text.

Ha defès la necessitat de restablir l'esperit d'un model de taxi que "mai deuria haver deixat de respondre la naturalesa d'una concessió administrativa a una persona física de manera individual". "Els possibles traumes de hui són responsabilitat dels quals van causar en el passat", ha indicat.

Des de Compromís, el diputat Juan Ponce ha incidit que durant la tramitació de la norma s'han celebrat reunions amb el sector en el qual hi havia opinions diverses que "s'han intentat arreplegar" en el text

i, en este sentit, ha admès que encara que la llei "no acontenta plenament i cent per cent a tot el sector, soluciona els problemes heretats del passat".

Per la seua banda, la diputada del PSPV Sandra Martín ha destacat que la llei és "bona, necessària i un signe més de les lleis que ixen del govern del Botànic i que van en la línia de regular el que abans era una selva". Ha defès que busca protegir el sector "enfront dels alliberaments encoberts que s'estaven produint" i aposta per eradicar l'explotació laboral" per a avançar cap a "un model de taxi autònom", ha defès per a subratllar que era "més necessari que mai que el sector del taxi tinguera una llei pròpia que reconega el seu caràcter públic".

Per la seua banda, el diputat 'popular', Alfredo Castelló ha qualificat la norma com una "creïlla" i una "porqueria de llei" amb la qual es volen "carregar al sector" i que, a més, "no acontenta a ningú". Castelló ha advertit que hi ha qüestions que inclou el text que poden ser recorregudes i creu que els recursos "arribaran per tots costats" i "els guanyaran".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento