Comunitat Valenciana

El gran aparcament paralitzat al costat del Mercat Central de València funcionarà en 2019

  • La Junta de Govern aprova la licitació per a finalitzar les obres, abandonades des de fa anys per la crisi i la falta de liquiditat del Consell del PP.
  • La infraestructura, de cinc plantes i amb quasi 400 places, és clau per a la mobilitat en el centre històric.
  • Una estació de metro excavada en l'últim soterrani i incomunicada amb la resta de la línia T-2 obligarà a habilitar un vestíbul per al futur accés.
Figuración virtual del proyecto de finalización del aparcamiento de la plaza Ciudad de Brujas, junto al Mercado Central de València y la iglesia de los Santos Juanes.
Figuración virtual del proyecto de finalización del aparcamiento de la plaza Ciudad de Brujas, junto al Mercado Central de València y la iglesia de los Santos Juanes.
20MINUTOS.ES
Figuración virtual del proyecto de finalización del aparcamiento de la plaza Ciudad de Brujas, junto al Mercado Central de València y la iglesia de los Santos Juanes.

L'aparcament subterrani de la plaça Ciutat de Bruges de València, situat al costat del Mercat Central i les obres del qual romanen paralitzades des de fa anys per la crisi i la falta de liquiditat de la Generalitat, funcionarà en 2019. Aqueixa és la previsió que maneja l'Ajuntament, després que la Junta de Govern Local haja aprovat aquest dilluns la licitació del projecte per a finalitzar-ho, per un import de 4,5 milions d'euros amb càrrec al Pla Confiança del Consell.

Segons han explicat l'alcalde, Joan Ribó, i el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, els terminis apunten al fet que les obres començaran just després de Falles i s'executaran en un termini màxim de vuit mesos. De fet, en el plec de condicions aprovat es valorarà tant la reducció del pressupost com del període d'execució dels treballs.

Est serà un dels projectes de mobilitat de major inversió de la legislatura a València, al nivell d'uns altres d'envergadura com el Parc Lineal de Benimàmet o la reurbanització de la plaça de la Reina. La infraestructura, que va començar a excavar-se gràcies a un conveni signat en 2008, tindrà cinc plantes sota terra i 356 places per a cotxes, 29 per a motos, 46 per a bicicletes, tres accessos per als vianants i 40 punts de recarrega de cotxes elèctrics.

L'armadura de l'aparcament està fet però, després d'anys paralitzat, necessita la seua adequació i posada en funcionament. La seua importància radica en l'impacte per a la mobilitat de l'entorn del Mercat Central, els venedors del qual porten anys reclamant la seua posada en servei, i del conjunt de Ciutat Vella.

El projecte aprovat preveu una rampa d'eixida per a vehicles orientada cap a l'avinguda de l'Oest, que encara no està decidit si seguirà sent de doble sentit després del final de les obres en el carrer Sant Vicent, i una altra d'entrada en el carrer Editor Manuel Aguilar. A més, disposarà de tres accessos per als vianants des de la superfície i de quatre ascensors en el centre de la plaça. Els treballs suposaran, a més, l'acabat i revestiment de les cinc plantes de pàrquing, la instal·lació elèctrica i la il·luminació, ventilació, lampisteria...

En paral·lel, la Conselleria d'Obres Públiques té en marxa un concurs d'idees per a la reurbanització de la superfície en tot l'entorn del Mercat Central, inclosa la plaça Ciutat de Bruges. A la fi d'aquest mes de d’octubre conclourà la primera fase d'aquest procés.

El model de gestió, encara per decidir

Respecte a la gestió del recinte, que el Consistori va adquirir a la Generalitat per 11 milions d'euros per a poder finalitzar-ho, Ribó ha afirmat que encara no està decidit si serà de gestió privada o pública. "Ens ho plantejarem quan comencen les obres. Ara no ho tenim clar, ho estem estudiant", ha dit. Pel que es refereix a l'ús de les places, va apostar per fer "un mix equilibrat" entre rotació, residents i serveis de logística per al Mercat Central.

En l'últim soterrani està excavada la futura estació de metro, però aïllada de la resta de la paralitzada línia T2, ja que no es va construir el túnel des del carrer Alacant. Aquest fet ha obligat a deixar un vestíbul per a l'accés a la mateixa.

Per la seua banda, Grezzi va esmentar en la compareixença el treball previ realitzat fins a arribar a la licitació d'aquestes obres "que el Govern de la Nau va assumir com una responsabilitat de legislatura, i ha treballat i dialogat molt per a resoldre els problemes i deutes heretats de l'anterior equip de Govern".

Bicis elèctriques per al repartiment

El projecte aprovat per l'Ajuntament preveu el repartiment de mercaderies des del pàrquing cap al Mercat Central i els comerços de la zona mitjançant un sistema de bicicletes elèctriques. La primera planta albergarà un centre logístic des d'on es coordinaran.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento