Comunitat Valenciana

La Plataforma d'Afectats per la Llei del Taxi diu que la norma "afonarà" el sector

  • Segons la Plataforma d'Afectats, la norma "reduirà el servici prestat a la població, el dret a la competència i afonarà el sector deixant la porta oberta a l'intrusisme".
  • És "paradoxal" que el text "s'haja redactat al marge de l'evolució que ha experimentat este sector", asseguren després de l'aprovació del projecte de Llei.
  • "Acabar amb l'acumulació de permisos farà que centenars d'assalariats es vegen en el carrer" i que la situació afecte 400 famílies.
Taxi, taxis
Taxi, taxis
EUROPA PRESS
Taxi, taxis

La Plataforma d'Afectats per la nova Llei del Taxi ha expressat este dilluns la seua "preocupació" pel futur més proper del sector després de l'aprovació del projecte de Llei del Taxi de la Comunitat Valenciana per part del Consell i ha advertit que, d'aprovar-se en les Corts, "afonarà" el gremi i afectarà més de 400 famílies.

"No solament afectarà inicialment més de 400 persones que es quedaran sense treball, sinó que reduirà el servici prestat a la població, el dret a la competència i afonarà el sector deixant la porta oberta a l'intrusisme", ha assegurat en un comunicat la presidenta de la Plataforma, Isabel Segura Martínez.

Els taxistes de la Plataforma adverteixen que no es quedaran "de braços creuats veient com esta llei lesiona els drets i interessos legítims dels taxistes" i anuncien la celebració el dimecres d'una junta extraordinària per a abordar els punts d'este projecte de Llei per part del Consell i marcar l'estratègia a seguir "per a poder paralitzar per la via legislativa una decisió executiva que d'aprovar-se en els Corts afonarà el sector".

Segons el parer de la presidenta, "acabar amb l'acumulació de permisos farà que centenars d'assalariats es vegen en el carrer, però a part de la seua tràgica situació familiar que pareix que a ningú li importa, açò no va a servir perquè el sector millore en eficiència i en qualitat com argumenta la llei, al contrari, se'n va a precaritzar". La Plataforma assegura que és "paradoxal" que el text "s'haja redactat al marge de l'evolució que ha experimentat este sector, ignorant per complet quines són les seues necessitats per a seguir pervivint".

"És més, ens pareix alarmant que no s'haja fet ni un estudi previ per a saber les necessitats del sector i indique que l'objectiu de la llei és la professionalització del mateix i la millora del servici quan el que de veres van a aconseguir és reduir el nombre taxis en el carrer, amb el desproveïment que açò produirà en determinats punts de la ciutat com en hospitals, així com en determinades hores i dies especials on el ciutadà haurà de recórrer a un altre tipus de transport", ha advertit.

D'altra banda, nega que el Consell s'haja preocupat per saber l'opinió del sector abans de l'aprovació de la llei ja que des de la presentació de l'avantprojecte, la Plataforma assegura que ha insistit a reunir-se amb els responsables de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a tractar determinats punts.

"En multitud d'ocasions hem sol·licitat ser atesos i se'ns ha rebutjat esta oportunitat; el Consell no ha volgut conéixer l'opinió dels taxistes afectats, únicament ha optat per escoltar les veus del sector que tenen una sola llicència i que pensen que esta llei no va amb ells, encara que estan molt equivocats", ha criticat la presidència.

La Plataforma també va entregar les seues al·legacions a la Direcció General en el període d'exposició pública de la llei i ha criticat que "ningú s'ha preocupat a llegir" eixes al·legacions "que hagueren evitat problemes futurs".

A més, l'entitat sosté que la llei és "contrària als principis constitucionals de llibertat d'empresa dins d'una economia de mercat, on es pretén reduir l'oferta actual de taxis en el carrer, s'incorre en la contradicció d'incloure també el procediment per a aprovar noves llicències".

"No entenem com la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, es permet el luxe de destacar com si fóra un assoliment que en cas d'empat entre dos sol·licituds de noves llicències, s'atorgarà l'autorització a favor de la dona, en ser el gènere menys representat en el sector del taxi. Des de la Plataforma ens preguntem: què estem regulant amb esta llei? Llevar llicències, adjudicar noves autoritzacions o resulta que ara el que volem és prevaldre la dona per igualtat?", es pregunta, per a rebutjar este argument.

Anys de permetre acumular llicències

En esta línia, ha indicat que any rere any la Generalitat "ha permés a la Comunitat Valenciana l'acumulació de llicències i les ha anat autoritzant a persones físiques o jurídiques que ja disposaven d'alguna, hipotecant-se per a oferir un futur millor a les seues famílies".

"Ara, de sobte eixe esforç es converteix en una penalització per a tots aquells professionals que han apostat per la millora del sector, i ara es veuen obligats a transmetre les seues llicències en el termini de dos anys, per un preu molt més baix que els préstecs que estan pagant en l'actualitat per elles, ja que les llicències patiran una gran devaluació a causa de la demanda i a la necessitat de vendre", ha criticat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento