Comunitat Valenciana

El jutge dóna la raó a un ancià que deixà de pagar un 'producte miracle' en intentar retornar-lo en termini i no poder

  • El Jutjat de Primera Instància número 5 de Catarroja (València) ha desestimat la demanda interposada per una financera contra un ancià que va deixar de pagar un 'producte miracle' que va adquirir en una excursió i va voler retornar-lo en el termini legal establit.

Així consta en la sentència, facilitada per la Unió de Consumidors, en la qual el magistrat absol el demandat i condemna en costes a la financera, Popular Servicis Financers.

La financera va presentar una reclamació contra l'ancià de 1.966,52 euros pel finançament de la compra d'un article en una excursió de les quals habitualment s'organitzen i oferixen a Centres de Jubilats o col·lectius de persones majors, ha informat la Unió de Consumidors en un comunicat.

El viatge estava organitzat per l'empresa Grupo Vitasalud Cuore S.L. -actualment extingida- i consistia en una excursió a Cartagena en la qual es va oferir un esmorzar. En ella, "els assistents es van trobar amb una xarrada en la qual els van intentar convéncer de la compra dels seus 'productes miracle', utilitzant formes de venda molt agressives i explicant les suposades meravelloses propietats curatives dels productes".

Finalment, i "després de les pressions", el demandat va adquirir un 'Magnetogreen', un cobertor de matalaf amb connexió a una màquina de magnetoteràpia que, segons el seu fullet informatiu, reduïa el dolor, activava les funcions biològiques del cos i reduïa la fatiga muscular.

En l'acte de firma del contracte de compra, el demandat, associat a la Unió de Consumidors, va firmar, "sense ser conscient", un altre document per al seu finançament, ja que durant la xarrada els van explicar que disposaven d'un termini de prova i devolució de dos mesos, "a fi que es confiaren", ja que el termini que apareixia en l'escrit era el legal, de 14 dies.

Quan l'associat va rebre en el seu domicili el producte, va decidir retornar-ho dins del termini dels 14 dies que establix la llei de General de Defensa dels Consumidors i Usuaris per a les compres fora de l'establiment comercial, però l'empresa els va indicar que estaven fora de termini i no els va permetre realitzar cap gestió.

Al poc temps, l'empresa va cessar de la seua activitat i va desaparéixer, per la qual cosa el consumidor es va sentir indefens davant la impossibilitat d'exercir el seu dret de desistiment i davant la reclamació de la financera Popular Servicis Financers de l'abonament de les quotes per via judicial.

El jutge, en la resolució, desestima la demanda de la financera i la condemna en costes en veure "incompliment" per part de l'empresa del dret de desistiment dels contractes celebrats fora d'un establiment mercantil. Considera que este incompliment implica la resolució del crèdit sense penalització alguna per al consumidor i usuari, tal com establix la normativa.

En opinió del secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, el 'modus operandi' d'estes empreses, tant comercialitzadores com a financeres, "sol ser crear empreses amb poc capital, oferir excursions comercials, vendre els seus productes a preus desorbitats -el mateix producte es troba en el mercat per 200 euros- amb una posada en escena amb comercials i tècniques de venda agressives, i desaparéixer poc després per a evitar demandes i reclamacions",

A més, ha dit, "la financera és en moltes ocasiones còmplice d'estes actuacions i es beneficia econòmicament dels contractes subscrits, causant un greu perjuí a persones majors, que són els principals destinataris d'estos abusos", ha lamentat.

Per açò, Inglada considera "molt positiva" esta sentència ja que "són molts els consumidors, especialment persones majors, que es troben indefenses davant estes roïnes pràctiques de les empreses", ha advertit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento