Comunitat Valenciana

Des d'aquest dilluns no es podrà aparcar en gran part del carril-bus de València de nit

  • València acaba amb l'excepcionalitat de l'estacionament en aquells pels quals transiten autobusos nocturns de l'EMT
  • S'han posat en marxa noves tarifes nocturnes -d'entre 5 i 6,95 euros- en cinc aparcaments del centre de la ciutat.
  • El consistori rebaixa de la freqüència de pas d'aquestes línies a temps inferiors a 30 minuts per a facilitar els desplaçaments.
Autobús d'EMT València circulant a la nit
Autobús d'EMT València circulant a la nit
Compromís
Autobús d'EMT València circulant a la nit

L'estacionament nocturn està a partir d’aquest dilluns prohibit, com succeeix de dia, en la major part del carril-bus i taxi de València. Solament es podrà aparcar el cotxe privat en aquells pels quals no discorren línies nocturnes d'autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i on s'assenyale expressament mitjançant plaques, la qual cosa suposa la fi d'una excepcionalitat que va instaurar fa 18 anys el Govern local del PP de Rita Barberá per a promocionar l'oci nocturn i l'hostaleria.

La prohibició d'aparcar en la major part del carril-bus de València entre les 22.00 i les 8.00 hores del matí entra en vigor, d'aquesta manera, “sense condicionants”, tal com ho van anunciar fa 10 dies l'alcalde de València, Joan Ribó (Compromís), i els portaveus de l'Executiu local, Sandra Gómez (PSPV-PSOE) i Jordi peris (València en Comú).

La Regidoria de Mobilitat Sostenible ha posat sobre la taula mesures alternatives que passen, fonamentalment, per oferir places en aparcaments a preus competitius fruit de convenis amb les empreses dels pàrquings i, d'altra banda, una millora de les freqüències d'algunes línies nocturnes de l'EMT, les més utilitzades, per a justificar la fi de l'estacionament privat en el carril-bus.

En aquest sentit, s'han posat en marxa noves tarifes nocturnes -d'entre 5 i 6,95 euros- en cinc aparcaments del centre de la ciutat. La iniciativa la llancen les empreses Aza, Empark, Interparking per als seus aparcaments en Baró de Càrcer, Mercat de Colón, Glorieta, Porta de la Mar i Ruzafa, cinc dels aparcaments més cèntrics de la ciutat que oferiran un total de 1.420 places. A elles se sumen també les 300 places del pàrquing municipal de la plaça de la Reina, que també estableix el cost màxim nocturn en 6 euros.

Respecte a les millores en l'EMT, la primera fase començarà aquest divendres, amb la duplicació les nits de divendres i vespres de festius del servei oferit en les línies N1, N6, N89 i N90, les quatre més utilitzades fins ara dins de l'oferta nocturna. Aquest pla suposarà la rebaixa de la freqüència de pas d'aquestes línies a temps inferiors a 30 minuts i anirà acompanyat de la primera campanya de difusió en les pròpies parades.

La N1 connecta la Malva-rosa, El Cabanyal i Beteró amb l'avinguda d'Aragó i el centre amb una freqüència de pas inferior a mitja hora. Alhora, la N6 ix del barri de La Torre i acosta als seus veïns i veïnes, i als de barris com a Sant Marcel·lí, al centre. Aquesta última passarà de 45 a 22 minuts de freqüència.

Des de la regidoria que dirigeix Giuseppe Grezzi sostenen que la mesura d'alliberar el carril-bus a les nits va en benefici del transport públic i, fonamentalment, de les persones amb mobilitat reduïda, que no podien accedir als autobusos quan hi ha cotxes estacionats sobre la calçada.

Diferències entre PSPV i Compromís

La mesura va generar un enfrontament entre els socis del tripartit d'esquerres que governa l'Ajuntament de València, principalment entre el PSPV i Compromís, atès que els socialistes consideraven que la mesura no s'havia consensuat amb els col·lectius socials, econòmics i veïnals. La tinent d'alcalde i portaveu del PSPV, Sandra Gómez, va enlletgir al regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, les formes de la iniciativa.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento