Comunitat Valenciana

La prohibició d'aparcar en el carril bus de València a la nit entra en vigor el dia 15 de maig

  • VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)
Un autobús de l'EMT circulant
Un autobús de l'EMT circulant
COMPROMÍS
Un autobús de l'EMT circulant

La prohibició d'aparcar en el carril bus de València entre les 22.00 hores i les 8.00 hores del matí entrarà finalment en vigor pròxim el dia 15 de maig "sense condicionants". Així, a partir d'eixe dilluns es retiraran les plaques que permeten l'aparcament nocturn en estos carrils i se substituiran per recordatoris d'esta mesura.

L'alcalde de València, Joan Ribó, i els portaveus de govern, Sandra Gómez i Jordi Peris, han acordat este divendres esta mesura, que serà aprovada en la pròxima Junta de Govern. Els tres han coincidit que s'ha aconseguit per "consens" i que es tanca així "un intens debat" d'estes tres últimes setmanes.

Ribó ha explicat que per facilitar l'aparcament nocturn s'oferiran més places de pàrquings a tarifa plana que les que se suprimixen amb esta prohibició. A més es duplicarà la freqüència de les línies N1 i N6 de l'EMT en cap de setmana, de divendres a diumenge, i es reforçarà també en altres dues o quatre línies més en funció de la disponibilitat econòmica.

Sobre este tema, ha assenyalat que esta mesura s'ha tractat primer en una reunió amb Gómez i Peris i després en la Junta de Govern. Així, ha ressaltat que este procés engegat des de la Regidoria de Mobilitat comptarà amb "la col·laboració molt específica de la Policia Local" i "per descomptat amb el compromís" que qualsevol modificació que es duga a terme de l'ordenança de mobilitat en el seu període d'execució haja de ser prèviament aprovada per la Junta de Govern Local.

Ribó ha destacat que molts dels pàrquings ja estan publicitant les tarifes planes. En total s'oferiran de moment més de 1.700 places: 1.420 en els aparcaments en Baró de Càrcer, el Mercat de Colom, Glorieta, Porta de la Mar i Russafa a un preu d'entre 5 i 6'95 euros i 300 en el de la Plaça de la Reina a 6 euros.

Així mateix, ha ressaltat que la freqüències de les línies N-1 i N-6 es reduirà de 55 a 22-25 minuts. A més, l'EMT està acabant un estudi per a ampliar també la freqüència entre dues i quatre línies més entre les quals tinguen major nombre d'usuaris.

Ribó ha explicat que este dijous es va reunir amb la Federació de veïns per a traslladar-li esta mesura i des d'esta associació es va insistir que s'ampliaran al màxim les línies de l'EMT. Sobre este tema, ha apuntat que este reforç dependrà del pressupost ja que "el Govern de l'Estat ha sigut terriblement generós amb València i és possible que ens sobren els diners". "Estic ironitzant per descomptat", ha recalcat.

Per açò, ha demanat als qui pensen que "es pot fer més" que també li diguen al ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, que si aprovara el contracte programa com a Madrid es tindria una EMT "molt més potent i amb menys cost per a l'Ajuntament". Per la seua banda, ha assenyalat que alcaldia no té previst parlar amb la federació d'hoteleria que li correspon fer-ho a la Regidoria de Mobilitat.

Sobre este tema, la regidora de Protecció Ciutadana, Anaïs Menguzzato, ha subratllat que l'objectiu d'esta mesura "no és multar". Per açò, posaran prèviament en marxa una mesura per a recordar als conductors esta prohibició.

MESURA DE CONSENS

Ribó ha recalcat que ha sigut un acord consensuat de tots els grups en els quals "tots han cedit després d'un debat i que és una resolució que pensem que suposa avançar cap a la mobilitat sostenible en esta ciutat", ha destacat.

Per la seua banda, la portaveu socialista Sandra Gómez ha coincidit que destacar "l'acord i el consens" que hi ha hagut entre els tres grups de Govern i ha confiat que les mesures que s'engeguen expliquen també amb "el major consens possible".

En esta línia, ha ressaltat que este consens "se'n va a obrir amb l'ordenança de circulació en la qual tindrà una especial participació la Regidoria de Participació Ciutadana amb la de la Mobilitat". "Crec que que podem estar satisfets totes les parts amb l'acord aconseguit i que posa punt i final al debat d'esta mesura que era nova i que es necessitava un temps d'adaptació per totes les parts implicades en la ciutat", ha comentat

Finalment, Jordi Peris, de València en comú, ha recordat que des del primer moment es va considerar esta mesura "necessària" perquè contribuïx a "un model de societat més sostenible" i amb este acord "es tanca este període de debat intens" que s'ha tingut dins del Govern en complir-se "totes les exigències" que es van plantejar.

"És una mostra més de com este equip de Govern treballa conjuntament i és capaç d'arribar acords", ha recalcat. En eixe sentit, ha recalcat que era "necessari" tancar esta qüestió que "s'ha sobredimensionat una mica" i que "ha llevat el focus d'altres problemes de la ciutat que han de ser prioritaris".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento