Comunitat Valenciana

L'Ajuntament de València integrarà el circuit de Fórmula 1 en un nou pla del Grau

  • El Consistori diu que no podrà carregar els 40 milions que va costar als promotors del sector.
  • El Consell ja ha confirmat que no farà més carreres, el que ha impulsat aquesta decisió per part del consistori de la ciutat
  • Segons l’edil d’Urbanisme, es tracta d’un sector “estratègic per la seua ubicació al costat del port, Natzaret i la Ciutat de les Arts i les Ciències”.
Aspecto que presentan las instalaciones del circuito urbano de Fórmula 1 de Valencia.
Aspecto que presentan las instalaciones del circuito urbano de Fórmula 1 de Valencia.
BIEL ALIÑO
Aspecto que presentan las instalaciones del circuito urbano de Fórmula 1 de Valencia.

El circuit de Fórmula 1 acabarà integrat en un nou pla d'actuació integrada (PAI) del Grau. Una vegada la Generalitat ha confirmat que el traçat no albergarà més carreres automobilístiques, l'Ajuntament de València ha decidit que establirà nous criteris d'ordenació d'aquest sector de la ciutat, considerat com a estratègic per la seua ubicació al costat del port, Natzaret i la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

La Comissió de Desenvolupament Urbà va acordar ahir fixar aquests nous criteris per a la reordenació del sector del Grau, de manera que es resolga i reoriente l'actuació en un entorn “clau per a la ciutat”, tal com ho va definir el delegat d'Urbanisme, Vicent Sarrià. L'edil va recordar que en el seu moment, abans del mandat actual, es va adjudicar el projecte per a la seua gestió per part de l'empresa pública Aumsa, “però no es va dotar dels recursos necessaris”.

Segons Sarrià, el PAI del Grau es va dissenyar “amb importants càrregues urbanístiques a les quals calia sumar el conveni establit en el seu moment amb la Generalitat que, si ben formalment s'havia signat per a una suposada connexió de l'avinguda de França i Balears amb la Marina de València, en realitat es va traduir en l'habilitació del circuit de Fórmula 1”.

Precisament, segons va denunciar el responsable d'Urbanisme, en aqueix conveni no es feia ni un sol esment al circuit en si, però sí obligava a l'Ajuntament a repercutir com a càrregues d'urbanització aqueixes obres als propietaris del sòl quan es desenvolupara el sector. Per açò, a l'hora d'abordar aquesta acció de reordenació, ja se sabia que generaria incerteses, tant jurídiques com de quantia (la quantitat ronda al voltant dels 40 milions d'euros), però no estava establit exactament quina part d'aqueixa inversió podria ser repercutible a aqueix sector.

La Comissió va aprovar ahir, i així ho farà també el ple municipal, els criteris per a reorientar aquests criteris d'urbanització, i aclarir els costos repercutibles al sector. “Una vegada manifestada la voluntat del Consell de no mantenir l'ús del circuit podem reorientar un projecte de reurbanització, que estava hipotecat per uns vials que, almenys una vegada a l'any havien de ser utilitzats com a circuit”, va dir Sarrià.

A més, el pla parcial del sector segueix contemplant els canals que es van dibuixar en el seu moment com a part d'un suposat Delta Verd que, segons l'edil, “elevaven la complexitat i les característiques del projecte d'urbanització, així com el seu cost”. L'acord de la comissió preveu, d'una banda, adaptar el projecte d'urbanització al nou plantejament, partint de la consideració prèvia que no va a haver-hi carreres de Fórmula 1.

I, en segon lloc, modificar l'ordenació per a integrar i ajustar l'itinerari que es va fixar en les obres de Fórmula 1 al projecte d'urbanització: integrar o no la totalitat del circuit, resoldre adequadament la ubicació de la subestació elèctrica i abordar els problemes elèctrics derivats del pla des del punt de vista de sanejament (pluvials, dipòsits de tempestes…), i reconsiderar els canals del Delta Verd.

S'unirà al pla Natzaret-Port

Segons l'edil d'Urbanisme, “estem davant una de les zones sens dubte més interessants de la ciutat. El recent acord aconseguit amb l'Autoritat Portuària de València, que resol el tram final de l'antic llit, i la frontera entre Natzaret i el Port reforcen també aquesta idea”, en referència al desbloqueig del Grau.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento