Comunitat Valenciana

Cevisama obri les seues portes per a mostrar l'últim en ceràmica en la seua millor edició des de 2008

  • VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)
Puig conversa amb Ribó i Roig en Cevisama
Puig conversa amb Ribó i Roig en Cevisama
EUROPA PRESS
Puig conversa amb Ribó i Roig en Cevisama

La fira internacional de la ceràmica Cevisama ha obert este dilluns les portes de la seua 35 edició per a convertir-se en l'aparador de les últimes tendències i innovacions del sector, amb "il·lusió i esperances" en què esta siga l'edició de la recuperació, la millor des de 2008, segons ha explicat el seu president, Manuel Rubert.

Una àmplia comitiva encapçalada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i l'alcalde de València, Joan Ribó, ha sigut l'encarregada d'inaugurar en Fira València el certamen, que enguany compta amb un 18% més d'espai ocupat, reunint 721 firmes i marques expositores, de les quals 210 són marques estrangeres procedents de 38 països.

Després de visitar els stands de firmes com Pamesa, on ha sigut rebut pel seu president, Fernando Roig, el president de la Generalitat ha posat en valor la fira "més antiga d'Espanya" i "la gran fira" que acull la institució firal, en un context en el qual cal passar de les polítiques de "grans contenidors a les de grans continguts".

Ha recalcat que s'espera que passen pels pavellons fins al divendres més de 120.000 persones, d'ells més de 15.000 estrangers, interessats per un sector ceràmic que és "el primer del món en producció" i ha de ser-ho també en resultats, amb més de 15.000 empleats i noves oportunitats "que cal aprofitar" com el CETA firmat entre Europa i el Canadà. En este punt s'ha referit a la missió comercial que la pròxima primavera impulsarà la Generalitat al Canadà per a recolzar les relacions comercials amb este país.

"Cevisama representa el canvi de clima favorable a l'economia", ha dit Puig, que encara que ha reconegut que "queda moltíssim camí per recórrer, la Comunitat Valenciana és la que més va créixer l'any passat, quasi un 4%, i està en estos moments tirant de l'economia" a pesar d'un problema "gravíssim" com és la desocupació. Així, ha assenyalat que en 2016 més de 500 persones que han treballat en el sector ceràmic de nou i es preveu que enguany s'incorporen 700.

El delegat del Govern, Juan Carlos Moragues, també ha destacat el paper del sector ceràmic, "punter i exportador", al qual s'ha referit com "un dels emblemes del sector empresarial de la Comunitat Valenciana".

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha posat l'accent en l'impacte econòmic que suposa per a la ciutat la celebració d'esta fira, amb "hotels plens i dificultat per a agafar taxis", entre altres senyals, i ha assegurat que la indústria del taulell és "un model per a la resta" de sectors pel seu esperit emprenedor, aposta per la innovació i creativitat.

INNOVACIÓ I DISSENY

La fira mostra ja en 110.000 metros quadrats l'últim en rajoles i paviments ceràmics; fregides, esmalts i colors ceràmics; teules i rajoles; materials i utillatge; pedra natural i equipament de bany.

Així, poden veure's rajoles ceràmiques que imiten la fusta, amb diferències només perceptibles al tacte, així com l'aposta pels colors freds, amb gran predominança del blanc i gris, plats de dutxa totalment llisos però antilliscants, cisternes amb pulsadors intel·ligents o totes les combinacions possibles amb taulells hidràulics.

El president de Cevisama ha explicat que la fira, que enguany ja no va de la mà amb Hàbitat, necessitava créixer i un major espai expositor per a eixe creixement del 18%, un increment que va a provocar també que en 2018 es repetisca l'èxit perquè "l'expectació de visitants va a ser bona" i això suposa que altres marques que no han acudit s'interessen per estar presents.

Ha indicat que encara que la ceràmica espanyola és la que més fabrica, no és la que més ingressa, situant-se per darrere de la italiana, i ha incidit: "Hem de creure'ns-ho". Així, ha indicat que la qualitat i el producte està ací, però cal pensar com presentar-ho, com fer màrqueting per a defendre-ho.

La d'enguany és "la fira llançadora", la millor des de 2008 i "tothom la veu amb molta il·lusió". En este sentit, Rubert ha explicat que estan actuant com a motors les reformes en el sector hoteler o en la rehabilitació i s'ha referit específicament al Pla Renhata de rehabilitació de vivendes engegat per la Generalitat, en el qual s'invertiran 4 milions.

MERCATS EUROPEUS

Respecte als mercats prioritaris, ha indicat que el sector sempre té la il·lusió de recuperar el rus, que seguix "baix", però la fira està centrada a Europa com a mercat natural i en el qual es dóna més significativament la competència italiana.

"Estem apostant per l'anglés, el francés i l'alemany", ha dit, per a agregar que també es vol augmentar la presència a EUA i el Canadà.

Així, ha restat importància al Brexit per a este producte de nivell, com també la presidència de Donald Trump perquè els propis nord-americans "no estan preocupats", per la qual cosa li han transmès.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento