Comunitat Valenciana

La Unió de Consumidors demanda al Marenostrum per no tornar l'import de les entrades

  • La UCCV ha assegurat que l'"única resposta" a les reclamacions va ser oferir a través dels mitjans  un "possible canvi" de les entrades per l'edició de 2017.
  • Hi ha clàusules "que podrien considerar-se abusives, en permetre canvis i modificacions unilaterals i exempció de responsabilitats per força major".
  • En representació de diversos afectats, demana la devolució d'estes despeses així com una indemnització pels danys morals ocasionats.
Montaje del Festival Marenostrum del pasado año
Montaje del Festival Marenostrum del pasado año
FACEBOOK MARENOSTRUM
Montaje del Festival Marenostrum del pasado año

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana (UCCV) ha presentat una demanda contra la mercantil Mare Music Events S.L. encarregada d'organitzar l'esdeveniment Marenostrum Music Festival 2016, per no tornar l'import de les entrades després de la cancel·lació del festival que tenia previst realitzar-se a començament de juliol de 2016 a la Platja dels Peixets d'Alboraia (València).

L'associació de consumidors, que demana la devolució de l'import de les entrades, de les despeses ocasionades i una indemnització per danys morals, ha recordat en un comunicat que la mercantil va vendre "durant mesos" entrades, bons i encunys per al festival, que havia de celebrar-se els dies 8, 9 i 10 de juliol de 2016 en esta zona.

Tot i això, el dia anterior a l'esdeveniment, l'empresa va emetre un comunicat a través de xarxes socials i internet en què anunciava que no li concedien la llicència d'activitat i, per tant, procedien a cancel·lar el festival, "quan molts joves amb les entrades comprades ja s'havien desplaçat des dels seus llocs d'origen i, fins i tot havien reservat i abonat allotjament per a estos dies, davant de la immediatesa del començament de l'esdeveniment".

Després, es va celebrar l'esdeveniment el 28, 29 i 30 de juliol en un emplaçament diferent i amb un cartell d'artistes diferents, ja que els anunciats inicialment no van poder acudir pel canvi de data.

Segons la UCCV, molts afectats van assistir a este esdeveniment després de canviar les entrades que tenien adquirides en les dates cancel·lades, però molts altres van reclamar a l'empresa la devolució dels imports corresponents a entrades, bons i encunys adquirits per a l'accés al recinte i, en el seu cas, les despeses ocasionades pel seu desplaçament, bé en no poder assistir en les dates proposades, o bé perquè considera que el cartell d'artistes "no complia les seues expectatives".

Tot i això, ha assegurat que l'"única resposta" de l'empresa a estes reclamacions va ser oferir a través dels mitjans de comunicació un "possible canvi" de les entrades per l'edició de 2017. L'organització ha afegit que esta proposta "no es va materialitzar formalment ni s'ha fet efectiva". Segons l'opinió de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, "no es pot imposar als afectats, el legítim dret a recuperar les despeses ocasionades per la contractació d'un esdeveniment que no es va realitzar en les dates, lloc i artistes anunciats".

Possibles clàusules "abusives"

A més, afegeix que la mercantil va incloure en les condicions generals de contractació, clàusules "que podrien considerar-se abusives, en permetre canvis i modificacions unilaterals de l'esdeveniment i exempció de responsabilitats per força major".

Tot i això, la cancel·lació de l'esdeveniment "a causa de la falta de llicències i autoritzacions administratives no es pot considerar com a força major, ja que l'empresa va haver d'extremar la seua diligència per a complir amb els requisits administratius exigits amb la suficient antelació o, fins i tot, plantejar alternatives a temps, per a evitar cancel·lar l'esdeveniment el dia anterior".

A més, ha afegit que les comunicacions que els reclamants i la pròpia UCCV van dirigir per escrit al domicili social de Mare Music Events S.L. "van ser tornades per Correus, en tractar-se d'una caseta d'obra i sense personal que atenguera els afectats". Els correus electrònics que es van remetre "tampoc van obtindre cap resposta per a intentar obtindre una solució per als afectats".

Per tant, ha explicat que, davant de la falta de resposta de l'empresa a les reclamacions que molts afectats van interposar sol·licitant la devolució dels imports de les entrades i despeses ocasionades després de la cancel·lació de festival, la UCCV ha presentat una demanda contra la mercantil, en representació de diversos afectats, en què demana la devolució d'estes despeses així com una indemnització pels danys morals ocasionats.

A més, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha recalcat que ha pogut constatar que actualment s'estan venent entrades per a l'edició de 2017 "amb les mateixes condicions generals i clàusules abusives que el festival de l'any anterior, a través d'una altra empresa diferent, Rian-clasic, S.L., i l'objecte social de la qual no és l'organització d'esdeveniments sinó la compravenda de vehicles nous i de segona mà i la comercialització i distribució d'articles sanitaris i higiènics".

En esta línia, i per a "evitar" que les dues mercantils "perjudiquen els consumidors i usuaris", la UCCV sol·licitarà que es prenguen les mesures oportunes "per a evitar que es produïsquen els fets ocorreguts l'any passat i que els afectats siguen adequadament compensats en els perjuís ocasionats".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento