Comunitat Valenciana

La CVMC convoca el concurs per a la selecció del nom i la imatge de la nova televisió pública

  • El termini de presentació de propostes de 'naming', així com de 'books' o 'porftolis', serà de 20 dies naturals a comptar des d'este dimarts.
  • La Corporació ha autoritzat una despesa de 50.000 euros, amb càrrec al seu pressupost, per a aquesta qüestió.
  • Les persones que participen poden fer-ho només a l'apartat de 'naming', només a l'apartat de 'book' o als dos apartats.
Imagen de uno de los estudios de Canal 9 vacío tras el cierre de RTVV
Imagen de uno de los estudios de Canal 9 vacío tras el cierre de RTVV
EUROPA PRESS
Imagen de uno de los estudios de Canal 9 vacío tras el cierre de RTVV

La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha convocat el concurs per a la selecció del nom i la imatge del conjunt de l'empresa, que inclourà televisió, ràdio, plataforma web i perfils en xarxes socials, entre d'altres. El termini de presentació de propostes de 'naming', així com de 'books' o 'porftolis' serà de 20 dies naturals a comptar des d'este dimarts.

Així consta en una resolució del president de la CVMC, Enrique Soriano, que publica este dilluns el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per la qual es dóna publicitat a les bases del concurs per a la selecció del 'naming' i 'books' o 'portfolis' per al disseny de la identitat visual. Per a això, la Corporació ha autoritzat una despesa de 50.000 euros, amb càrrec al seu pressupost.

La proposta de 'naming' elegida serà retribuïda amb una prima de 5.000 euros i cadascun dels tres finalistes seleccionats per al desenvolupament visual del nou nom rebran 5.000 euros. El guanyador d'esta segona fase obtindrà una prima addicional de 30.000 euros.

Tal com consta en la resolució, l'objecte és la selecció del nou nom i marca de les plataformes públiques audiovisuals i la selecció de tres finalistes que participen en el desenvolupament del disseny de la identitat visual. Per tant, els finalistes seleccionats desenvoluparan la identitat visual de la marca elegida durant el procés de selecció previ.

Concurs de projectes

Este procediment té la naturalesa de concurs de projectes, amb intervenció d'un jurat i es desenvoluparà en dues fases. Les persones que participen en este procés poden fer-ho només a l'apartat de 'naming', només a l'apartat de 'book' o als dos apartats.

En el cas de la proposta de nom, se seleccionarà la nova marca que ha d'actuar com a marca paraigua per a la cadena de televisió generalista, dues cadenes de ràdio, plataforma, perfils de xarxes socials, aplicacions per a dispositius mòbils i altres canals existents com la televisió híbrida, smart TV i altres plataformes i canals de futura creació.

Respecte al desenvolupament de la identitat visual de la nova marca, se seleccionaran tres finalistes per al disseny de la nova identitat visual que hauran de proposar el desenvolupament del conjunt corporatiu gràfic que represente la nova plataforma audiovisual: televisió, ràdio i internet, mitjançant una proposta de logotip i símbol, logotip i símbol autònoms o logotip i símbols fosos.

Esta proposta ha d'integrar l'estudi de l'arquitectura de marca que preveja la possible creació en el futur de nous canals i formats, garantint la coherència i continuïtat dels codis corporatius treballadors. La proposta inclourà el desenvolupament del Manual d'Identitat Corporativa.

Presentació

Pel que fa a la forma de presentació, la proposta de 'naming' es presentarà impresa i en format digital. Cada candidat ha de presentar un màxim de cinc propostes de nom, acreditant la viabilitat de registre, disponibilitat de domini i una argumentació que explique o ajude a comprendre el significat de la proposta i que no supere més d'un foli d'extensió.

El contingut del 'book' o 'portfoli' per a la selecció dels tres finalistes per al desenvolupament de la identitat visual del nou nom serà el següent: haurà de presentar-se un màxim de tres projectes realitzats. No haurà de figurar cap identificació personal dels treballs.

Per a la primera fase els treballs es presentaran baix pseudònim que haurà de figurar en tots els documents, de tal manera que estos es mantinguen anònims fins que s'hi haja produït selecció. Tota la documentació es presentarà en embalatge opac i tancat, el qual contindrà tres sobres tancats A, B i C amb el pseudònim elegit per la persona o persones que es presenten al concurs escrit en el seu exterior.

El termini de presentació de sol·licituds i propostes de 'books', així com les propostes de 'naming' serà de 20 dies naturals a comptar des d'este dimarts, dia següent a la publicació d'esta convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El jurat seleccionarà la proposta de 'naming' així com de 'books' o 'portfolis' i els tres finalistes en el termini de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà a la finalització del termini per a la presentació de les propostes. La documentació haurà de dirigir-se a la CVMC i ser presentada en el registre dels números 9 i 11 del carrer En Bou de València.

Propostes en valencià i originals

Les propostes presentades han de ser en valencià, així com originals i inèdites. A l'hora de la valoració del nom es tindrà en compte que promocione la cultura valenciana (25% de la puntuació), que contribuïsca a la vertebració del territori de la Comunitat Valenciana (25% de la puntuació) i que siga llegible i fàcil en la seua lectura, comprensió i interpretació (25% de la puntuació) i que estiga concebut amb criteris de durabilitat (25% de la puntuació).

En la selecció del 'book' o 'portfoli' dels tres finalistes per al desenvolupament de la identitat visual del nou nom es tindrà en compte amb fins al 75% de la puntuació la presentació d'un màxim de tres projectes realitzats en els tres últims anys per a logotips, sistema visual i disseny web; i amb el 25% la descripció de l'experiència professional de tots els membres dels equips.

Els finalistes es comprometran a entregar la proposta visual i sonora desenvolupada a partir del nom elegit en el termini de 45 dies naturals a comptar des de l'endemà que el jurat seleccione la proposta de books o 'portfolis' i de naming i se la entregue a aquells. El jurat seleccionarà el guanyador en el termini màxim de 15 dies des de la finalització del termini anterior.

En la fase de desenvolupament de la identitat visual, les propostes realitzades pels tres finalistes seran valorades d'acord als següents criteris i puntuació: les característiques tècniques representaran un 60% de la puntuació i els valors a transmetre un 40%.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento