D'estos casos, quatre van correspondre a vehicles que anaven
circulant a més de 200 Km/h. A més, 85 per anar entre 170 i 200Km/h i 14 per vehicles que circulaven a més de 150km/h en trams de carreteres on el màxim era de 100km/h. La majoria de les denúncies per excés de velocitat van ser en turismes, i 198 de les denúncies han sigut furgonetes i camions, detalla la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana a través d'un comunicat.
Sobre altres tipus de denúncies, una de les més comuns amb les distraccions en la conducció per ús de mòbils, auriculars connectats, lectura per part del conductor de papers quan va en marxa o manipular el GPS. D'este tipus s'han interposat 252 denúncies.
Alhora, s'han posat denúncies per infraccions temeràries o negligents a 14 vehicles i 47 per saltar-se un STOP, mentre que altres 39 han sigut per avançaments en línia contínua i 49 per conduir sense conductor.
El delegat del Govern, Juan Carlos Moragues, ha visitat esta unitat que té la seua seu a l'aeroport de Manises i que estarà operativa especialment estos dies de festes nadalenques. L'objectiu d'estos controls des de l'aire, ha explicat, "és que tinga una funció
preventiva i dissuasòria".
La patrulla d'helicòpters de la Direcció General de Trànsit ix acompanyada d'un agent de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil o un operador de cambra de DGT, qui des de l'aire controla el compliment de les normes de circulació.
Volen totes les carreteres de la Comunitat Valenciana, tant autovies i autopistes com carreteres convencionals. La unitat està composta per quatre pilots, dos mecànics i un operador de cambra. Són recolzats per efectius de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil que també ixen a patrullar des de l'helicòpter.
Durant les seues patrulles s'anuncia la presència de l'helicòpter de Trànsit en els pontons lluminosos informatius de les autovies i autopistes. Els vols solen prolongar-se durant dues hores i l'eixida l'efectuen des de l'aeroport de Manises.
RADAR 'PEGASUS'
La velocitat es controla a través del radar 'Pegasus', que consta de dues cambres, una panoràmica que facilita el seguiment i captació de la velocitat i una altra de detall que té un objectiu que permet llegir la matrícula del vehicle arribant fins i tot a poder detectar velocitats de fins a 360 km/h.
Este tipus de
sistema resulta operatiu fins i tot a 300 metres d'altura i a una distància en línia recta amb el vehicle controlat d'un quilòmetre tal com es poden comprovar en les imatges que periòdicament es faciliten.
Des de l'aire, amb una millor visió, es pot ser molt més selectiu en el control de vehicles que circulen amb excés de velocitat o conductes temeràries, a més este sistema permet controlar un vehicle cada tres minuts de vol, per la qual cosa la possibilitat preventiva i dissuasòria que aporta este sistema és incomparable.
Juan Carlos Moragues ha explicat que la velocitat i les distraccions estan darrere de molts accidents de trànsit amb víctimes. La Direcció General de Mobilitat i Transport de la Comissió Europea manifesta que la velocitat és un factor determinant al 30% dels accidents mortals i que l'excés de la mateixa augmenta tant el risc de patir accidents com la probabilitat de patir lesions de caràcter greu i fins i tot morir.
Per esta raó, el delegat fa una crida "a la prudència a les carreteres i que es faça cas de les recomanacions i indicacions de Trànsit". Algunes d'estes recomanacions als conductors són respectar les normes de circulació i fer una conducció responsable; abans d'emprendre el viatge, informar-se sobre l'estat de circulació de les carreteres; reduir la velocitat i augmentar la distància de seguretat; fer descansos cada dues hores durant el viatge i que tots els ocupants porten el cinturó de seguretat.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios