1928: Competència entre companyies aèries

La competència entre companyies aèries comercials que utilitzen els aeroports del Prat de Llobregat començà el 1928 quan, a més de la Companyia Latécoere, que enllaçava Tolosa de Llenguadoc i Barcelona amb el Nord d’Àfrica i Sudamèrica, van aparèixer altres empreses. La Deustsche Lift Hansa (més tard: Lufthansa) va establir aquest mateix 1928 un vol directe Barcelona-Berlín i va intentar obtenir l’exclusiva dels vols interiors.El 1929 es va crear la Companyia de Línies Aèries Subvencionades, la CLASSA, amb Iberia (fundada el 1927, de capital alemany), Hispano-Suïssa (la multinacional catalana d’automòbils i motors d’aviació), i altres aportacions privades. També al 1929, la línia de dirigibles Hamburg-Barcelona-Pernanbuco-Rio de Janeiro-Buenos Aires. La belga Sabena anunciava el seu interès per fer a Barcelona una escala en la seva línia des de Brusel·les fins al Congo.

La suïssa Swissair programava els vols directes entre Zurich i Barcelona. Durant la guerra d’Espanya (1936-39), l’aviació militar italiana va assolir un dramàtic protagonisme. El 1939, tota la navegació aèria de l’Estat espanyol va passar a ésser controlada directament per l’exèrcit. Fins a la derrota d’Alemanya, els vols Barcelona-Berlín foren els únics vols internacionals regulars.

Al 1946, Swissair iniciava la línia Ginebra-Barcelona. Al 1956, l’escandinava SAS posaria en marxa la línia Estocolm-Copenhague-Niça-Barcelona. El 1955-57, Pan American, TWA i Iberia van establir vols Barcelona-Lisboa-Nova York, i Barcelona-Nova York . Però, a desgrat del seu èxit relatiu i de la pressió de companyies, empresaris i turistes, l’Estat espanyol no es va decidir a invertir a l’aeroport del Prat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento