Creix l'oferta de tràmits `on line' de l'Ajuntament de Barcelona per estalviar-se cues i temps

  • Els barcelonins poden realitzar ja més de 180 gestions des de l'ordinador.
  • El pagament de multes i els documents del padró són dos dels tràmits més sol·licitats pels ciutadans.
  • Es poden demanar subvencions, tramitar permisos d'obres o donar d'alta l'empresa.
Una usuària utilitza el servei de tràmits 'on line' de l'Ajuntament de Barcelona.
Una usuària utilitza el servei de tràmits 'on line' de l'Ajuntament de Barcelona.
R. B.
Una usuària utilitza el servei de tràmits 'on line' de l'Ajuntament de Barcelona.

L'oferta de tràmits on line amb l'Administració a la ciutat de Barcelona ha crescut molt els darrers anys i, actualment, permet realitzar tot tipus de comunicacions oficials sense haver de desplaçar-se a cap oficina municipal i haver de fer una llarga cua.

Per tal de facilar encara més les coses a la ciutadania, a l'anomenada Oficina Virtual de l'Ajuntament de Barcelona (es pot consultar a la pàgina web www.bcn.cat), els tràmits es divideixen en dos grans apartats: per a particulars i per a empreses. En el primer cas, dos dels processos administratius més destacats són el canvi de domicili al Padró municipal d'habitants i el pagament de tributs municipals, preus públics i multes amb targeta bancària o amb càrrec al compte bancari. Aquests dos tràmits, molt comuns, es poden fer fàcilmente des de l'ordinador.

En realitat, els ciutadans poden realitzar a títol personal més de 180 tràmits on line, que són ben diversos. Aquests en són alguns exemples: Recollida de residus, estris i materials diversos als punts verds; inscripció en el Registre Ciutadà;  autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; autoliquidació de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica; bonificacions per a l'escolaritat i l'alimentació a les escoles bressol municipals; servei d'orientació i recepció de reclamacions en afers de consum.

Per a ciutadans i empreses

També es pot demanar: duplicat del certificat d'inscripció al Registre de Parelles Estables; constitució de colònies de gats; volant de convivència del Padró Municipal d'Habitants de la ciutat de Barcelona; demanda d'actuació dels serveis d'intervenció a la via pública: neteja, vialitat, aigües i sanejament, enllumenat, parcs i jardins; sol·licitar la targeta d'aparcament per a persones amb discapacitat; demanar l'alta de la Targeta Rosa per a majors de 60 anys o tramitar el permís per pintar un mural a la via pública.

sL'oferta és ben diversa i està dividida per temes: Ajuts socials; animals; associació i participació; ciutat i carrer; comerç i consum; comunicació, imatge i noves tecnologies; documents personals; edificis, habitatges i locals; educació i cultura; esport i lleure; família; llicències i permisos; nouvinguts; padró d'habitants, residència i convivència; protecció i seguretat ciutadana; salut i medi ambient; transports i vehicles; treball, economia i empresa; tributs i multes.

Pel que fa a facilitar els tràmits a les empreses, el més sol·licitat és l'autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; el servei de consulta per internet de l'estat de les factures dels proveïdors de l'Ajuntament i el pagament de tributs municipals, preus públics i multes. Les gestions estan dividides per temes (edificis, habitatges i locals; Llicències i permisos; i Treball, economia i empresa). També hi ha tràmits considerats vitals, com començar un negoci, els ajuts o incentius que donen i inscriure'l o registrar-lo.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento