De les 105 estacions de Renfe, 31 ja estan adaptades. Són les més concorregudes i per elles passa el 80% dels usuaris, com Plaça Catalunya o Badalona. Hi ha un pla per incorporar-ne 20 estacions, entre elles Passeig de Gràcia, Martorell, Cornellà o Mataró (Adif fa les obres).
El problema, però, és accedir als trens des de l’andana. Només es pot entrar sense problemes als quatre civia de Rodalies. Renfe preveu augmentar-los fins els 80.
Un 84% a Ferrocarrils
FGC té un 84% d’estacions adaptades: 26 de les 33 del Metro del Vallès i 36 de les 41 de la línia Baix Llobregat-Anoia. Tenen escales mecàniques, ascensors, rampes o encaminaments per a cecs.
El Metro suma 128 estacions: 55 tenen ascensors, 48 estan en obres (o a punt de començar-se), 18 estan en projecte i set són de nova construcció. Aquesta setmana s’obriran els nous accessos d’Entença i Can Boixeres (L5). Els busos urbans de les ciutats a prop de Barcelona (Sabadell, Terrassa, Granollers o Manresa) tenen rampa o plataforma baixa(76%).
Tots els operadors tenen plans per millorar les xifres.
Denúncia als que no han fet res
La Federació Ecom Barcelona, que agrupa a les entitats que donen suport als minusvàlids, reconeix l’esforç fet els darrers anys, però la seva presidenta, María José Vázquez, anuncia que aniran als tribunals per denunciar aquells municipis en què «no s’ha aprovat cap pla d’accessibiliaat». També instaran el Parlament perquè Catalunya lideri el canvi al conjunt d’Espanya en l’adaptació del transport públic.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios