Sitges i Mollet, més cars
Des del 2002 els peatges tutelats pel Govern han pujat una mitjana d’un 15,5 % i els que tutela l’Estat ho fan fet una mitjana d’un 12,80 %. Hi ha, però, casos paradigmàtics de fins a quin punt es pot arribar a encarir un peatge. És el cas del tram Sitges-Vendrell, a la C-32, on s’ha incrementat la tarifa fins a un 26,49 % en quatre anys. Aquest augment, segons fonts del Govern, és fruit d’una bonificació en el preu que es va establir quan es va posar en marxa i que ara l’Executiu està recuperant amb els anys.
El tram Barcelona-Montmeló, a la C-33 i que inclou el peatge a Mollet, ha pujat fins a un 17,27 % des del 2002. Aquest tram, un dels més transitats amb una mitjana diària d’111.353 vehicles el 2005, havia mantingut en 20 cèntims des del 2002 la part que es quedava la Generalitat i aquest 2006 l’han incrementada fins a 0,25 euros.
A pagar l’IVA perdut fins el 2013
El 2005 és el de majors augments tarifaris en quatre anys, amb una mitjana d’un 4,91 % en tots els peatges de la Generalitat. Això també és per la sentència del Suprem, que desestimava el recurs interposat el 2002 per l’anterior govern de CiU, que entenia que l’Estat havia d’adoptar les mesures perquè l’IVA de les autopistes es reduís del 16 al 7 %. Com a conseqüència, l’increment pendent quan es va tornar a aplicar el 16 % repercuteix en els usuaris dels peatges de manera lineal fins al 2013.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios